Legumicultorii din sudul ţării au iniţiat un proiect prin care au stabilit parteneriate cu marii comercianţi, pentru a putea livra produse direct către supermarketuri.
Directorul executiv al Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR), Delia Nica, salută iniţiativa legumicultorilor, însă atenţionează că relaţia stabilită este similară unei căsătorii din interes, care funcţionează mai mult decât cele pornite din pasiune. „Nu este simplu, dar aveţi tot suportul din partea noastră pentru că este în interesul nostru să convieţuim împreună. Vă rog să vă aşteptaţi de la noi la o căsătorie din interes, nu la una din pasiune. Căsătoriile din interes funcţionează mai mult decât cele pornite din pasiune, din punctul meu de vedere, atât timp cât partenerii obţin ceea ce îşi doresc unul de la celălalt. Noi ne dorim să vă avem alături pentru că nu putem fără dumneavoastră şi nu mă refer la reţele, ci la clienţii noştri. Ei sunt cei care fac comenzile, nu noi. (...) Mă bucur că s-a pornit acest proiect deoarece cu cât vom avea mai multe asociaţii cu atât intrarea dumneavoastră în lanţurile de magazine va fi mai puternică”, a declarat Delia Nica, la lansarea programului „Dor de gust”.
Ne-am dori ca 80-90% din produsele care se găsesc la raft să provină din producţia internă
Aceasta a subliniat nevoia supermarketurilor de a comercializa produse de calitate şi în cantităţi relativ constante. „Cele două părţi trebuie să vorbească acelaşi limbaj. Dumneavoastră ştiţi foarte bine partea de producţie, însă dacă nu aveţi pe cineva care să vorbească acelaşi limbaj cu cumpărătorul se produc scurt circuite în comunicare şi de aici disfuncţionalităţi în parteneriatele cu dumneavoastră. Poate este un cost suplimentar, dar este un punct în reţeta de succes. De asemenea, avem nevoie de anumite cantităţi la momentele în care le comandăm şi de calitatea pe care o doreşte clientul. Avem nevoie de cantităţi, dar nu doar sporadice. Toţi ne-am dori ca 80-90% din produsele care se găsesc la raft să provină din producţia internă”, a adăugat Nica.
Programul "Dor de gust" este o iniţiativă a Asociaţiei Cultivatorilor de Legume, cu sprijinul Organizaţiei Interprofesionale PRODCOM Legume-Fructe şi a Centrului de Comunicare al Fermierilor din România. Această iniţiativă este susţinută de Grupul Agricover care va asigura platforma operaţională a programului, oferind suportul logistic, tehnic, financiar şi de management al riscului. sursa: Agerpres