Lidl România împreună cu Universitatea de Ştiinţe Agronomice şi Medicină Veterinară din Bucureşti (USAMVB) şi Staţiunea de Cercetare-Dezvoltare Legume (SCDL) Buzău au organizat pe 21 aprilie 2017„Ziua Cultivatorului de Roşii”.
Iniţiativa a luat forma unui seminar de informare şi experienţe practice dedicat dezvoltării sustenabile a producătorilor locali şi creşterii calităţii produselor autohtone. Acesta face parte din parteneriatul strategic dintre Lidl România şi USAMVB pentru sprijinirea producătorilor români de legume şi fructe.
Seminarul s-a desfăşurat la ferma Pietroasele din judeţul Buzăuşi face parte din proiectul „Cultivat în România, specific românesc”. Prin intermediul evenimentului, Lidl România, alături de Universitatea de Ştiinţe Agronomice şi Medicină Veterinară din Bucureşti şi Staţiunea de Cercetare-Dezvoltare pentru Legumicultură Buzău, îşi propun să resusciteze cele mai cunoscute soiuri româneşti de tomate, ce reprezintă un model de gust pentru consumatorul român, dar să şi ofere tot suportul necesar producătorilor locali, pentru ca produsele lor să ajungă la cât mai mulţi consumatori din ţară şi chiar din afara ei.
Seminarul a abordat subiecte de interes despre modurile de cultivare a tomatelor în spaţii protejate şi câmp deschis, alături de variantele tehnologice optime pentru culturile de roşii.
Discuţiile au fost susţinute de specialişti în horticultură-legumicultură ai USAMVB (printre care se numără Dl. Prorector Răzvan Teodorescu şi D-na Prof. Elena Drăghici), de cercetători de la Staţiunea de Cercetare-Dezvoltare Legume Buzău (printre care se numără Dl. Dr. Costel Vânătoru şi Dl. Dr. Vlad Constantin), dar şi de specialişti ai departamentului de calitate al Lidl România. De asemenea, producătorii locali au avut posibilitatea de a beneficia de consultanţă în diferite probleme tehnice şi procedurale cu care se pot confrunta pe întregul parcurs al sezonului, ca parte a iniţiativei Lidl şi USAMVB de a susţine dezvoltarea sustenabilă a producătorilor locali şi de a creşte calitatea produselor autohtone de pe rafturile magazinelor.
Pe parcursul întâlnirii au fost prezentate şi discutate standardele de calitate pe care Lidl le cere de la furnizorii săi de tomate, subliniind încă o dată rolul extrem de important pe care siguranţa alimentară îl are în politicile comerciale ale companiei.
În cadrul întâlnirii, producătorii au avut şi oportunitatea de a face o vizită practică la serele de roşii ale Staţiunii de Cercetare-Dezvoltare pentru Legumicultură Buzău, unde au putut vedea tehnologiile aplicate şi rezultatele deosebite obţinute. Totodată, producătorii au putut vedea şi stadiul răsadurilor de Roşii de Buzău 1600, primul soi românesc de legume resuscitat în cadrul proiectului „Cultivat în România, specific românesc”.
Aflat la prima ediţie, evenimentul „Ziua Cultivatorului de Roşii” vine ca o continuare a promisiunii pe care Piaţa Lidl o aduce clienţilor săi, de a oferi produse autohtone, proaspete, în fiecare zi şi a promisiunii pe care Lidl o face producătorilor locali, de a-şi concentra eforturile şi expertiza în dezvoltarea activităţii şi standardelor de calitate.