DOCUMENTELE SEMNATE ELECTRONIC NU TREBUIE TIPĂRITE! Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale pune la dispoziţia solicitanților de fonduri nerambursabile acordate prin Programul Național de Dezvoltare Rurală (PNDR) posibilitatea utilizării semnăturii electronice la depunerea cererilor de finanțare, anunță AFIR, într-un comunicat transmis pentru AGROINFO.
Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale pune la dispoziţia solicitanților de fonduri nerambursabile acordate prin Programul Național de Dezvoltare Rurală (PNDR) posibilitatea utilizării semnăturii electronice la depunerea cererilor de finanțare.
Astfel, începând cu data de 1 august 2018, solicitanții care dispun de semnatură electronică pot încărca on-line Cererea de finanțare și documentele anexe semnate electronic cu certificat digital calificat.
„Una din preocupările mele permanente este aceea de a muta, pe cât posibil, povara administrativă de la beneficiar la Agenție. Posibilitatea de folosire a semnăturii electronice pe toată documentaţia aferentă Cererii de finanţare, necesară procesului de evaluare a proiectelor, este un pas important în acest sens.
Practic, pentru documentele semnate electronic, AFIR nu va mai solicita tipărirea, semnarea olografă, scanarea şi ulterior încărcarea on-line a documentului. Precizez că AFIR va accepta și documente semnate olograf, astfel încât solicitanții care nu dețin un certificat digital calificat necesar semnăturii electronice, vor proceda la fel ca și până acum. Îmi doresc ca în viitor să nu mai existe vreun document pe care solicitanţii şi beneficiarii PNDR să fie obligaţi să îl tipărească și să îl aducă la Agenție” a declarat directorul general al AFIR, Adrian Chesnoiu.
În acest sens, în Cererea de Finanțare, anexă la Ghidul solicitantului, s-a introdus o nouă secţiune (A6.1) în care reprezentantul legal al solicitantului trebuie să opteze pentru aplicarea semnăturii electronice sau olografe. În cazul în care se alege opţiunea „Semnătura electronică”, solicitantul va trebui să aplice certificatul digital dedicat în declarația F din Cererea de finanţare. În acest caz, specimenul de semnătură din secţiunea B1.3 nu este necesar.
Semnătura digitală va putea fi aplicată pentru Cererile de finanțare aferente submăsurilor care vor fi lansate anul acesta. Completarea cererilor de finanțare se realizează conform Ghidului solicitantului și a anexelor aferente acestuia, disponibile gratuit pe www.afir.info, la secțiunea „Investiții PNDR”, iar depunerea documentației se realizează on-line, pe pagina oficială de internet a AFIR.
Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale recomandă aplicarea semnăturii electronice cu certificat digital calificat pentru documentele transmise de către solicitanții fondurilor nerambursabile acordate prin Programul Național de Dezvoltare Rurală 2014 – 2020.