La începutul lunii aprilie, Argentina a semnat contracte pentru construirea a 416 kilometri de cale ferată în provinciile nordice Jujuy şi Salta, ca parte a planului său "Belgrano".
Această etapă face parte dintr-o serie de măsuri prin care se doreşte revitalizarea transportului într-una dintre cele mai sărace zone ale ţării.
Sectorul agricol este unul foarte important pentru economia Argentinei, unul dintre cei mai mari exportatori mondiali de soia. În nordul Argentinei s-au produs 17,1 mil. tone de cereale în sezonul trecut, pe 14,8 mil. ha de teren agricol şi este una dintre puţinele zone producătoare care încă mai au mult spaţiu pentru extindere. Costul transportului este însă foarte ridicat pentru fermierii din această zonă, mai ales că şi randamentele sunt mai mici decât în centrul ţării.
Aproximativ 15% din producţia totală de soia, grâu şi porumb din Argentina, estimată la aproximativ 100 milioane de tone în sezonul trecut, provine din zonele nordice. Transportul fluvial din nordul Argentinei până pe coasta estică valorează 0,64 USD/tonă, faţă de 0,3 USD/tonă cu trenul.
În sezonul 2016/2017, în Argentina se aşteaptă o creştere a suprafeţei semănate (de la 34 la 36 mil. ha), a producţiei (de la 111 la 125 mil. tone) şi a exporturilor de cereale şi seminţe oleaginoase (de la 82 la 93 MMT). Această creştere vine după o perioadă de creştere mai lentă şi chiar de stagnare (între 2010/2011 şi 2015/16), când au fost aplicate taxe şi cote de export.
Pe larg despre mişcările de pe piaţa agricolă internaţionalăî, în revista Ferma, ediţia 1-14 mai 2017!