Divizia turcă a grupului japonez Yanmar a finalizat achiziția Solis Traktör Sanayi de la International Tractor Limited (ITL). Yanmar a cooperat cu ITL (parte a grupului indian Sonalika) din 2005, iar achiziţia unităţii de producţie din Izmir (Turcia) va permite grupului japonez să-și consolideze și mai mult poziția pe piaţa turcă de tractoare.
Yanmar va continua să producă tractore marca Solis, iar în viitor intenționează să constriuască şi tractoare sub brandul propriu, Yanmar. „Continuăm acest parteneriat ca unul dintre cei mai mari acționari ai Solis Traktör începând din 2016. Suntem încântați că Solis Tractor Industry and Trade Inc., ale cărui baze au fost puse la Izmir în 2017, s-a alăturat acum Yanmar”, a declarat Mustafa Kemal Erdogan, președintele Consiliului de administrație al Yanmar Turcia Makine A.Ș., după ceremonia de semnare a documentelor oficiale.
Yanmar investește pe piața turcă
Yanmar Turcia și-a început activitatea în Izmir în 2016 şi Yanmar Turcia Makine A.Ș. a fost înființată în 2017. De atunci, activitatea Yanmar a crescut rapid în Turcia, iar odată cu achiziția Solis, Yanmar își consolidează și mai mult poziția în Turcia. În ceea ce privește contribuția la economia și ocuparea forței de muncă turcești, investițiile companiei se așteaptă să crească în următorii ani.
Fondat în Osaka (Japonia), în 1912, Yanmar a fost primul constructor japonez care a reușit să producă un motor diesel compact de dimensiuni practice în 1933. Apoi, motoarele diesel industriale au fost produsele de bază ale Yanmar care a continuat să-și extindă gama de produse, servicii și expertiză pentru a oferi soluții ca producător de echipamente industriale. În calitate de furnizor de motoare mici și mari, mașini și instalații agricole, echipamente de construcții, sisteme energetice, echipamente marine, mașini-unelte și componente, operațiunile globale ale companiei Yanmar acoperă șapte domenii.
International Tractors Limited
Cu o producție anuală de 300 mii de tractoare, International Tractors Limited este unul dintre primii trei producători de utilaje agricole din India și este în top 6 producători de tractoare la nivel global. ITL are o cota de piață internă de peste 14% (în India) şi este susținut de o rețea robustă formată din peste 1800 de distribuitori și dealeri.
Grupul indian are un portofoliu cuprinzător, cu o gamă largă de tractoare și echipamente agricole de la 20 CP până la 120 CP, comercializate sub marca Solis, iar ITL oferă soluții agricole complete comunității agricole din întreaga lume.
Având o prezență foarte puternică pe majoritatea piețelor semnificative din întreaga lume, în prezent ITL este liderul de piață și cel mai vândut brand de tractoare în 4 țări diferite din Asia și Africa. Compania indiană este prezentă şi în 20 de țări din America Latină și de Sud, inclusiv piaţa SUA.