Prezentat oficial în cadrul unui eveniment transmis live şi cunoscut oficial sub denumirea de H2 Dual Power, tractorul New Holland T5.140 AutoCommand foloseşte un amestec de hidrogen și motorină (combustibil dual) şi emite cu cel puţin 40% mai puţin dioxid de carbon. Acest tractor hibrid este rodul colaborării dintre contractorul Jos Scholman din Nieuwegein (Olanda) şi New Holland Agriculture şi este dotat cu un motor diesel FPT care respectă standardul Stage V, relatează Mechaman.nl.
Folosind amestecul de hidrogen gaz și motorină se poate obține aceeași performanță de combustie la motor. Hidrogenul gazos este alimentat în motor la o presiune de 8 bari prin colectorul de admisie a aerului și adăugat la amestecul diesel/aer. Compresia aprinde motorina şi asigură o temperatură suficient de ridicată pentru ca şi hidrogenul să se aprindă. Amestecul de hidrogen nu conține carbon şi arde curat, ceea ce va determina în medie cu 40-45% mai puține emisii de CO2.
Conținutul maxim de hidrogen gazos în amestecul de combustibil este de 65%, dar procentul de motorină trebuie mărit pentru lucrările grele de câmp pentru a se menţine o forţă de tracţiune suficientă.
Hidrogenul este presurizate la 350 bari şi stocat în cele cinci rezervoare din oțel plasate deasupra cabinei. Buteliile de hidrogen pot stoca cca. 470kg hidrogen gaz (11,5 kg hidrogen pur), suficient pentru opt ore de funcţionare, dar tractorul poate să funcţioneze şi numai cu motorină.
Contractorul Jos Scholman are deja două tractoare New Holland T5.140 H2 Dual Power pe care le foloseşte pentru cosit și transport, iar planul este să mai achiziţioneze încă două unităţi înainte de sfârșitul acestui an.
Jos Scholman produce hidrogen cu ajutorul curentului electric pe care compania îl generează prin panouri solare. În plus, compania construiește o stație de alimentare cu hidrogen în Nieuwegein.
Kitul de hidrogen H2 Dual Power costă 70.000 euro şi este în prezent disponibil doar pentru modelul T5.140 cu cutie de viteze continuu variabilă - AutoCommand. Pentru a se realiza injecția de hidrogen trebuie modificat şi software-ul motorului.
În prezent hidrogenul este de trei ori mai scump decât motorina. În viitor aceste cheltuieli suplimentare vor fi uşor de recuperat deoarece guvernele cer motoare "curate" și sunt dispuse să plătească pentru asta.