Mediul de afaceri global din domeniul tehnologiilor agricole pare să-şi fi revenit. Compania germană Lemken a înregistrat în 2017 vânzări la nivel mondial în valoare de 360 milioane de euro, ceea ce reprezintă o creştere de 11% faţă de anul precedent.
Potrivit rapoartelor oficiale, Europa de Est a fost una dintre cele mai dinamice pieţe în ceea ce priveşte comerţul cu echipamente agricole marca Lemken. Exporturile reprezintă acum 77% din cifra de afaceri globală a companiei ce revendică o istorie de 238 de ani!
Preţul cerealelor şi al laptelui au constituit principalii vectori de creştere a vânzărilor Lemken în 2017. Rusia şi Ucraina au afişat un apetit deosebit pentru investiţii, în timp ce în SUA şi Canada vânzările au sporit cu două cifre. De asemenea, rezultate excelente s-au obţinut în Cehia, Ungaria şi Polonia. Pe de altă parte, piaţa britanică a înregistrat o creştere marginală. În schimb, vânzările din Franţa au avut de suferit din cauza sezonului dezamăgitor şi a preţurilor sub aşteptări.
Conform datelor disponibile, pe segmentele pluguri şi grape cu discuri compacte s-au raportat cele mai mari creşteri. Rezultatele pozitive înregistrate anul trecut l-au determinat pe directorul executiv Anthony van der Ley să declare următoarele: "Suntem foarte fericiţi că economia şi-a revenit din nou. Datorită angajamentului remarcabil al angajaţilor noştri, am reuşit să producem mult mai multe maşini decât am planificat".
Între timp, a crescut şi numărul de angajaţi, care la sfârşitul lui 2017 a ajuns la 1.470, un record absolut. Perspectiva pentru 2018 este aparent pozitivă, prima parte a anului consemnând un nivel "excelent" al comenzilor. Mai mult decât atât, Lemken susţine că există în continuare "o cerere enormă de tehnologie agricolă modernă în Europa de Est - mai presus de toate în Rusia". Compania studiază chiar posibilitatea de a produce în viitor echipamente în Rusia, pentru a valorifica această oportunitate.