Fendt aduce pe piaţa de maşini agricole cel mai mare tractor compact existent în acest moment în lume. Având 500 CP, Fendt 1050 Vario, vârful de gamă al noii serii, este un tractor ce combină puterea maximă cu manevrabilitatea uşoară, fiind perfect adaptat atât pentru munci grele, cât şi pentru transport la viteze mari, cu un consum redus de combustibil. Pentru fermierii români noul gigant va fi disponibil de anul viitor prin compania MEWI, unic distribuitor autorizat Fendt în România.
FENDT VARIO 1050 - SPECIFICAŢII TEHNICE
• Modele/putere: 1038/380 CP, 1042/420 CP, 1046/460 CP, 1050/500 CP;
• Motor: MAN, 6 cilindri, 12,4 litri, standard emisii Stage 4 (Tier IV final) SCR, AgrEX, turaţie motor: 1.700 rpm, transmisie: VarioDrive;
• Greutate: 14 tone (fără încărcătură); greutate maximă admisă: 18 tone (60 km/oră), 21 tone (40-50 km/oră); greutate de operare în câmp, până la 25 km/oră, cu utilaj: 25 tone;
• Cuplu max. spate: 12,92 daN; cuplu max. faţă: 5,584 daN;
• Ecartament: 3,3 m, înălţime: 3,606 m, lăţime: 2,95 m cu anvelope 900/65 R46, diametru maxim anvelope: 2,35 m;
• Intervale de service ulei: 2.000 ore sau 24 luni.
Detaliile tehnice ale seriei Fendt 1000 Vario au fost prezentate presei de specialitate din 20 de ţări în luna septembrie a.c., în apropiere de sediul Fendt din Marktoberdorf, Germania, şi vor fi prezentate publicului larg la Agritechnica 2015. Revista Ferma a fost singura publicaţie din România care a participat la prelansarea din Germania.
Iată cum arată Fendt 1050 Vario la lucru în câmp cu un disc Horsch Joker 12 RT.
Prin comparaţie cu alte tractoare din clasa sa de putere, Fendt 1050 Vario este considerabil mai uşor (14 tone), are o manevrabilitate mai mare şi oferă operatorului o vizibilitate mai bună.
Fendt 1050 Vario este un tractor complet nou, construit de la zero. Este primul tractor compact de mare putere dotat cu motor ce are la bază conceptul Fendt ProDrive. Toate componentele (motor, transmisie, ventilator, componente hidraulice) au fost coordonate între ele pe parcurs şi proiectate pe principiul „cuplu mare - turaţie mică”, pentru a reduce consumul de combustibil. Ţinta constructorului german este un consum cu 10% mai mic decât cel al tractoarelor din seria Fendt 900.
Pentru a obţine maximum de performanţă pentru tractoarele din seria 1000 Vario, AGCO/Fendt a lucrat în paralel la motor şi la transmisie, reuşind astfel să creeze o nouă transmisie (VarioDrive) ce permite deplasarea tractorului cu o viteză maximă de 60 km/oră la o turaţie a motorului de numai 1.450 rpm, cu 50 km/oră, la cca. 1.200 rpm, respectiv cu 40 km/oră, la o turaţie de 950 rpm.
Cu noul sistem VarioGrip Assistant, medaliat cu argint în acest an la Agritechnica şi care va fi lansat odată cu seria Fendt 1000 Vario, se poate realiza o balastare optimă, ajustarea presiunii în anvelope şi a vitezei de lucru.
Fendt 1050 Vario are cea mai mare anvelopă pentru agricultură din lume, cu diametrul de 2,35 m, ceea ce îi asigură o suprafaţă de contact cu 14% mai mare. Poate fi echipat cu roţi simple, duble sau triple.
Fendt 1050 Vario are un sistem nou de lumini şi o cabină nouă, X5 S, ce oferă operatorului atât confort de lucru sporit, cât şi o vizibilitate mai bună.
Fendt 1050 Vario vine pe piaţă într-o nouă nuanţă de verde, „Nature Green”, mai intensă şi mai luminoasă, care va fi disponibilă contracost şi pentru tractoarele din celelalte serii.