Pentru a marca aniversarea a 90 de ani de la apariţia primului număr al revistei Agrartechnik, grupul german de presă DLV Deutscher Landwirtschaftsverlag a conceput campania „Pietre de hotar ale tehnicii agricole” (germ. „Meilenstein der Landtechnik”; engl. „Milestones of Agricultural Engineering”).
Acest proiect se desfăşoară pe durata a „12 luni, 12 etape, 12 producători”. Campania doreşte să evidenţieze inovaţiile care constituie adevărate punctele de reper/pietre de hotar ale ingineriei şi tehnicii agricole, ce reflectă dezvoltarea tehnologică revoluţionară în decursul ultimelor decenii de mecanizare a agriculturii. Pentru aceasta au fost selectate nu numai maşini complexe (ex.: combină de recoltat cartofi) dar şi componente şi elemente tehnice cum ar fi transmisia continuu variabilă şi controlul hidraulic.
Cele 12 inovaţii/puncte de reper aparţin companiilor: Amazone, Case IH, Grimme, Fendt, Fliegl, Krone, Lemken, Massey Ferguson, New Holland, Pöttinger, Stihl şi Vicon. Selecţia celor douăsprezece inovaţii tehnologice (câte una pentru fiecare companie) a fost făcută de către editorii de profil ai DLV Deutscher Landwirtschaftsverlag: Bayerisches Landwirtschaftliches Wochenblatt, dlz Agrarmagazin, Land & Forst in Niedersachsen, NL Neue Landwirtschaft şi Agrartechnik, precum şi portalurile web www.agrarheute.com, www.landlive.com şi www.technikboerse.com.
Ferma Media Grup, colaborator al proiectului
Campania de popularizare a acestui eveniment a început, în presa germană de profil, încă din luna ianuarie a acestui an. Ferma Media Grup, colaborator al DLV în România, susţine această campanie de promovare a evenimentului. În lunile care urmează, vom publica articole tehnice în publicaţiile noastre - revista Ferma, revista Recolte bogate şi revista Utilaje agricole, precum şi pe paginile noastre de internet: www.revista-ferma.ro, www.agroinfo.ro, www.anunturi-agricole.ro şi www.utilajeagricole.ro.
Punctul culminant al acestei campanii se va desfăşura în toamnă la expoziţia Agritechnica, de la Hanovra (13-19 noiembrie). Astfel, în Hala 7 va fi organizat un stand comun ce va reuni toate cele douăsprezece „pietre de hotar” ale industriei maşinilor agricole, sub umbrela DLV Deutscher Landwirtschaftsverlag. Integrat, în standul principal al editorului german va fi prezentă şi mass-media internaţională, parteneri ai proiectului. Ferma Media Grup va fi prezentă la acest eveniment cu un stand propriu.
DLV Deutscher Landwirtschaftsverlag va prezenta fiecare etapă a acestui eveniment pe site-ul www.agrarheute.com, care va avea instalat un studio TV şi va transmite live, pe internet, manifestările din cadrul standului. De asemenea va fi editat un DVD care reuneşte toate cele 12 inovaţii.
Ferma Media Grup continuă şi în acest an colaborarea cu DLV Deutscher Landwirtschaftsverlag, atât în domeniul publicistic, prin preluarea de articole tehnice şi schimb de informaţii privind piaţa agricolă, cât şi prin parteneriatul www.usedtecworld.com şi www.utilajeagricole.ro.