Adama
AGRICOVER

Fermierii din Europa vor să îşi mărească investiţiile

Publicat: 01 august 2011 - 11:12
Comenteaza   | Print | Trimite unui prieten
STUDIU DLG

După cele mai recente rezultate ale sondajului DLG Trendmonitor Europe din această primăvară, care monitorizează părerile şi intenţiile fermierilor şi întreprinzătorilor din agricultura europeană, aşteptările acestora cu privire la economia agricolă s-au îmbunătăţit faţă de sondajul din toamna 2010.

Studiul, care analizează climatul pieţei agricole pe termen scurt, a cuprins 3.000 de fermieri din Germania, Franţa, Marea Britanie, Polonia, Cehia şi Ungaria.

Gradul de încredere al fermierilor în privinţa producţiei agricole şi a încasărilor lor viitoare se află în constantă creştere din primăvara anului 2008 până în prezent. Cei mai optimişti sunt fermierii din Germania, urmaţi de cei din Marea Britanie, cu cea mai mare îmbunătăţire înregistrată de când DLG realizează acest studiu (2003).

Motivul optimismului stă în faptul că este în creştere cererea de produse agricole din partea consumatorilor, în special de pe pieţele cu rezerve mici de cereale şi plante oleaginoase. Acest context îi încurajează pe fermieri să îşi modernizeze mijloacele tehnologice, să achiziţioneze terenuri, echipamente, utilaje şi inputuri pentru agricultură şi să sporească eficienţa producţiei. Cu anumite variaţii de la o ţară la alta, faţă de toamna anului 2010, anul acesta intenţiile de a investi în tehnologie agricolă au crescut până la procente de 68% din fermierii cehi (+23% faţă de toamna 2010); 54% din fermierii maghiari (+20%); 57% din fermierii polonezi (+9%); 55% din fermierii germani (+6%).

agriplanta2_b

Totuşi, nu toate sub-sectoarele agriculturii înregistrează acelaşi interes. Cel mai mare interes se referă la investiţii în domeniul lucrărilor agricole (15% în Ungaria şi Cehia, 9% în Marea Britanie şi 6% în Franţa). Ca extreme, de exemplu, 81% din fermierii polonezi intervievaţi vor investi în lucrări agricole, în timp ce numărul proprietarilor germani de ferme zootehnice care intenţionează să investească mai mult creşte cu doar 3%, iar al celor din domeniul bioenergiei cu doar 2%.

Iniţiat în anul 2003, studiul DLG Trendmonitor Europe este realizat semestrial de către DLG e.V. (Societatea Germană pentru Agricultură), împreună cu cel mai performant institut de cercetări de piaţă agricolă din Europa - Kleffmann Group (Lüdinghausen / Westphalia). DLG e.V. (Societatea Germană pentru Agricultură), înfiinţată în anul 1885, este o asociaţie profesională cu peste 23.000 de membri din Germania şi din alte ţări – specialişti şi practicieni din agricultură şi industria alimentară. DLG promovează agricultura, inclusiv prin organizarea de mari expoziţii internaţionale ca AgriTechnica, EuroTier etc, şi elaborează standarde de conformitate tehnică şi calitativă pentru utilaje, echipamente şi produse agricole şi alimentare.

Vizualizat: 3406 | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Video

CLAAS România - soluţii digitale, servicii post-vânzare şi training specializat pentru operatori!

CLAAS România - soluţii digitale, servicii post-vânzare şi training specializat pentru operatori!

Massey Ferguson a convins de la prima lucrare FERME DE VÂNZARE în județul Cluj! IMAGINI DIN DRONĂ // Detalii în descriere Prețul, brandurile și garanția l-au convins pe Mihai Cherecheș să aleagă IPSO Utilaje de Ocazie

Bancul zilei

În vacanţă...

În vacanţă...
De trei ori am fost în vacanţă şi de trei ori soţia mea a rămas însărcinată Detalii