Adama
AGRICOVER

Comisia Europeană a aprobat primele scheme de verificare a durabilităţii biocarburanţilor

Publicat: 24 iulie 2011 - 21:10
Comenteaza   | Print | Trimite unui prieten
Schemele aprobate de Comisie verifică unde şi cum sunt produşi biocarburanţii şi vor fi valabile 5 ani

Comisia Europeană a recunoscut săptămâna trecută şapte scheme voluntare (ISCC, Bonsucro EU, RTRS EU RED, RSB EU RED, 2BSvs, RSBA şi Greenergy) prin care se verifică durabilitatea biocarburanţilor, în condiţiile în care aceştia pot reprezenta un înlocuitor ecologic al combustibililor fosili.

Uniunea Europeană şi-a stabilit obiectivul de a realiza o cotă minimă de 10% de energie din surse regenerabile în sectorul transporturilor până în 2020.

Criterii de durabilitate a biocarburanţilor

Dacă se recurge la biocarburanţi pentru realizarea cotei, aceştia trebuie să întrunească o serie de criterii de durabilitate. Aceasta înseamnă că biocarburanţii nu pot fi obţinuţi în zone caracterizate de o mare biodiversitate, precum ariile protejate sau zonele în care se află depozitată o cantitate mare de carbon, precum pădurile sau turbăriile.

Pentru a beneficia de finanţare publică sau pentru a contribui la realizarea obiectivelor naţionale obligatorii pentru energia din surse regenerabile, biocarburanţii utilizaţi în UE, fie produşi la nivel local, fie importaţi trebuie să respecte criteriile de durabilitate. Aceste criterii sunt menite să împiedice schimbarea destinaţiei zonelor cu stocuri mari de carbon şi cu o biodiversitate bogată în scopul obţinerii de materii prime pentru biocarburanţi.

Biocarburanţii proveniţi din recolte cultivate pe foste păşuni naturale nu sunt consideraţi durabili

În practică, acest lucru înseamnă că biocarburanţii proveniţi din recolte cultivate pe un teren care fusese anterior pădure tropicală sau păşune naturală, cu un ecosistem unic, nu pot fi consideraţi durabili.

În plus, emisiile de gaze cu efect de seră produse de-a lungul întregului lanţ de producţie trebuie să fie cu cel puţin 35% mai reduse decât în cazul combustibililor fosili. Cu timpul, aceste standarde vor fi din ce în ce mai ridicate.

Schemele aprobate de Comisie verifică unde şi cum sunt produşi biocarburanţii şi vor fi valabile 5 ani

După ce verifică temeinic dacă o schemă respectă cerinţele în materie de durabilitate şi în cazul în care constată că ea respectă cerinţele în materie de durabilitate prevăzute de Directiva privind energia din surse regenerabile, Comisia acordă o recunoaştere a cărei valabilitate este de 5 ani.
O astfel de schemă verifică unde şi cum sunt produşi biocarburanţii. Dacă sunt respectate regulile schemei voluntare, aceasta poate emite un certificat pentru produsul respectiv.

Care sunt primele şapte scheme UE privind durabilitatea biocarburanţilor?

După o evaluare detaliată de către Comisie şi după numeroase îmbunătăţiri, au fost recunoscute următoarele scheme:

- ISCC (schemă din Germania, finanţată public, care vizează toate tipurile de biocarburanţi)
- Bonsucro EU (iniţiativă sub formă de masă rotundă pentru biocarburanţi obţinuţi pe bază de trestie de zahăr, cu accent pe Brazilia)
- RTRS EU RED (iniţiativă sub formă de masă rotundă pentru biocarburanţi obţinuţi pe bază de soia, cu accent pe Argentina şi Brazilia)
- RSB EU RED (iniţiativă sub formă de masă rotundă care vizează toate tipurile de biocarburanţi)
- 2BSvs (schemă a industriei franceze, care vizează toate tipurile de biocarburanţi)
- RSBA (schemă industrială pentru Abengoa, care vizează lanţul lor de aprovizionare)
- Greenergy (schemă industrială pentru Greenergy, care vizează etanolul obţinut din trestie de zahăr şi provenind din Brazilia).

În prezent, CE poartă discuţii legate de alte scheme voluntare pe tema modului în care acestea îşi pot îmbunătăţi standardele pentru a respecta cerinţele de durabilitate aplicabile biocarburanţilor.

Vizualizat: 2150 | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta

Pentru a vizualiza pagina dorita, trebuie sa intrati in acontul dumneavoastra!
Utilizator inregistrat

Sunt deja un utilizator inregistrat.

Utilizator nou

Sunt utilizator nou, inregistrez

Doar utilizatorii inregistrati pot vizualiza pagina.

Video

Lintrac 130 - Un tractor cu totul special

Lintrac 130 - Un tractor cu totul special

Produs al companiei austriece Lindner, o afacere de familie care mizează pe o abordare mai degrabă exclusivistă decât pe producţia de masă (doar în jur de 1.800 de unităţi sunt produse anual, în funcţie de specificaţiile dorite de client), acest tractor înglobează o serie de inovaţii care îl fac extrem de atractiv.

Printre altele, dispune de o punte spate viratoare la un unghi de 20° (primul tractor standard de pe piaţă care este prevăzut cu un astfel de sistem), pentru o manevrabilitate sporită, şi are capacitatea de a lucra în pante extreme, cu o înclinaţie de până la 60%. Puntea faţă poate fi coborâtă sau ridicată pentru a se obţine o copiere precisă a terenului de către implementele utilizate. În plus, cu ajutorul tehnologiei TracLink, recunoaşterea implementelor se face în mod automat, fără intervenţia operatorului, iar debitele sistemelor hidraulice, turaţiile motorului şi ale prizei de forţă, precum şi modurile de conducere sunt setate automat.

Tractorul este comercializat în România de către Zetor (0357 440 500)

Massey Ferguson a convins de la prima lucrare CLAAS România - soluţii digitale, servicii post-vânzare şi training specializat pentru operatori! FERME DE VÂNZARE în județul Cluj! IMAGINI DIN DRONĂ // Detalii în descriere

Bancul zilei

Aşa o fi?

Aşa o fi?
Dacă soţul este gelos, înseamnă că te iubeşte Detalii