Fără doar şi poate, 2014 a fost un an bogat în evenimente agricole. Expoziţii, târguri, manifestări ale firmelor din agricultură... toate încearcă atragerea unui număr cât mai mare de vizitatori profesionişti. Investiţiile în astfel de evenimente sunt pe măsură. De la amenajarea cât mai atractivă a standurilor, la obiecte promoţionale, pliante, cataloage, oferte care mai de care.
La fel am făcut şi noi în ultimii ani, adică ne-am orientat strategia de marketing pe participarea activă la aproape toate manifestările cu profil agricol, cu investiţii foarte mari în promovare pre şi post eveniment, deplasarea echipei, cheltuieli cu materialele promoţionale şi suplimentarea tirajului publicaţiilor noastre. Obiectivul principal a fost informarea unui număr cât mai mare de agricultori şi atragerea acestora spre expoziţiile din domeniu. Am încheiat în acest sens parteneriate media, la multe evenimente fiind parteneri media principali şi, dacă ne uităm peste cifre, spunem cu mândrie că eforturile noastre nu au fost în zadar. Notorietatea de care se bucură Ferma Media Grup ne plasează şi în acest an pe primul loc în preferinţele agricultorilor din toate regiunile ţării.
Dar la sfârşitul acestui an încărcat de expoziţii agricole, putem afirma că am epuizat toate modalităţile de a mai atrage noi participanţi la acest gen de evenimente. Asta pentru că mai sunt, după estimările noastre, circa 20-25 de procente dintre beneficiarii informaţiilor şi input-urilor agricole, care nu vin la expoziţii şi nici la evenimentele firmelor. Iar posibilitatea organizatorilor acestor manifestări de a atrage oameni noi este şi ea limitată. Aşa se face că, în 2014, parcă mai mult ca niciodată, am întâlnit la expoziţii cam aceiaşi agricultori, interesaţi şi dornici să vadă noile tehnologii şi oferte. Pentru că ei au ales această metodă de informare şi noi i-am sprijinit în alegerea lor, facilitându-le accesul la evenimente şi oferindu-le, prin campaniile noastre, pachete promoţionale, cadouri, conferinţe şi dezbateri organizate pe parcursul expoziţiilor. Ei sunt un câştig net şi ne vom bucura probabil de prezenţa lor ca vizitatori şi potenţiali clienţi mulţi ani de-acum înainte.
Însă în ceea ce priveşte strategia noastră de marketing pentru perioada următoare, am decis reorientarea investiţiilor spre cei care nu vin la expoziţii, în ciuda tuturor eforturilor noastre de a-i mobiliza. Le vom duce informaţia agricolă direct la ei acasă. Odată cu revista vor ajunge la ei ofertele şi noutăţile companiilor producătoare şi distribuitoare de inputuri, echipamente şi utilaje agricole. Din poartă în poartă, dacă va fi nevoie!
Sigur că vom participa în continuare la evenimentele cu profil agricol, abonaţii şi cititorii noştri ocazionali ne vor găsi acolo. Vom avea oferte de abonare şi vom distribui reviste, vom scrie despre prezenţa firmelor, dar nu ne vom mai alătura organizatorilor pentru atragerea de noi vizitatori. Cu aceştia ne vom întâlni la ei acasă, pentru că foarte mulţi ne-au solicitat colaborarea în această direcţie. Nu mai încercăm să îi scoatem din fermă, ducem Ferma la ei!
Un prim pas în această nouă direcţie l-am făcut deja. Din ianuarie 2015 ne întâlnim la două săptămâni prin intermediul revistei Ferma, nu lunar ca până acum. Excepţie vor face lunile ianuarie şi iulie, când vom edita câte un singur număr, dar vom compensa cu două apariţii anuale din revista „Utilaje agricole”, pe care o veţi primi gratuit.