Adama
AGRICOVER

Târgul de bucate tradiţionale “Branduri transilvănene”

Publicat: 21 septembrie 2011 - 13:48
Comenteaza   | Print | Trimite unui prieten

Complexul Naţional Muzeal ASTRA şi Direcţia pentru Agricultură Judeţeană Sibiu organizează, în perioada 1-2 octombrie 2011, în Muzeul Civilizaţiei Populare Tradiţionale ASTRA (în aer liber), prima ediţie a Târgului de bucate tradiţionale “Branduri transilvănene”.  

Evenimentul va include şi un seminar de specialitate, care se va desfăşura între orele 10,00 şi 14,00, în cele două zile de târg, în sala de conferinţe a Centrului ASTRA pentru Patrimoniu.
   
Târgul are drept scop promovarea produselor tradiţionale alimentare autentice din judeţele Transilvaniei. La această primă ediţie şi-au anunţat participarea producători din judeţele Sibiu, Braşov, Hunedoara, Sălaj, Bistriţa-Năsăud, Alba, Harghita, Covasna şi Mureş.

Bunătăţi tradiţionale preparate în ateliere culinare
Vizitatorii vor putea găsi, pe standurile expoziţiei cu vânzare, bucate tradiţionale atent selecţionate, precum brânza de năsal şi telemeaua stată-n zăr (Cluj), telemeaua, laptele gros şi sloiul de oaie din Mărginime (Sibiu), ţuica de Zalău şi pălinca de Sălaj, virşli de Brad (Hunedoara), brânza de burduf de Loman (Alba), brânza de Bran în coajă de brad (Braşov), kurtos kalacs (Harghita), Mezescolacs (Covasna) şi altele.

Standurilor cu produse li se vor adăuga ateliere culinare care vor permite familiarizarea cu modul de preparare a unor delicatese tradiţionale ce vor fi puse, bineînţeles, la dispoziţia cumpărătorilor. Dintre reţetele preparate pe loc nu vor lipsi balmoşul de Jina sau cocoloşul ciobănesc, produse specifice Mărginimii Sibiului.

În cadrul seminarului vor fi abordate strategii de înregistrare şi de valorificare a produselor tradiţionale, precum şi legislaţia în domeniul denumirilor de origine protejată. Toate acestea se vor dsfasura sub directa coordonare a Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale. Vor fi invitaţi reprezentanţi ai direcţiilor pentru agricultură judeţene, ai consiliilor judeţene şi, bineînţeles, producători din diverse zone ale ţării.

De la „Branduri transilvănene”  la „Branduri româneşti”
Târgul de bucate tradiţionale „Branduri transilvănene” vine în completarea Târgului de produse tradiţionale şi ecologice, organizat tot în muzeul din Dumbrava Sibiului, eveniment care a devenit deja un punct de reper pentru persoanele care vor să achiziţioneze bucate autentice direct de la producători. Pentru următoarele ediţii vor fi incluse produse din toate zonele ţării, tematica extinzându-se, aşadar, la „Branduri româneşti”.
   
Intenţia organizatorilor este de a oferi publicului cel puţin două ediţii ale Târgului de bucate tradiţionale „Branduri româneşti” în fiecare an, primăvara şi toamna, frecvenţa acestora putând creşte, în funcţie de interesul manifestat de participanţi. În ceea ce priveşte Târgul de produse tradiţionale şi ecologice, acesta va fi organizat bilunar în perioada estivală, respectiv lunar, în perioada sezonului rece.

Vizitarea târgului se va face pe baza biletelor şi abonamentelor de intrare în Muzeul Civilizaţiei Populare Tradiţionale ASTRA.
sursa: comunicat de presă Muzeul ASTRA

Vizualizat: 2385 | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Citeste si:

40 tone de legume s-au vândut la Târgul „Produs de Cluj”

40 tone de legume s-au vândut la Târgul „Produs de Cluj”

Organizat la sfârşitul săptămânii trecute, Târgul „Produs de Cluj” a avut, din nou, succes la clujeni. În cele trei zile ale evenimentului, peste 50.000 de vizitatori au luat cu asalt parcarea unui hypermarket din oraş. 

„Săptămâna Verde” de la Berlin a atras peste 300 firme româneşti interesate de participare

„Săptămâna Verde” de la Berlin a atras peste 300 firme româneşti interesate de participare

Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR) va demara selecţia firmelor care vor participa la Expoziţia Internaţională pentru Industrie Alimentară, Agricultură şi Horticultură „Săptămâna Verde” - Berlin, din perioada 20 - 29 ianuarie 2012.

Miss

Miss "Bălţata românească" Băcia 2011

Pe 18 septembrie a.c., ca în fiercare an, Consiliul Local Băcia, Direcţia pentru Agricultură a judeţului Hunedoara, Asociaţia judeţeană a Crescătorilor de Păsări şi Animale, Asociaţia Crescătorilor de Animale „Bălţata Românescă” şi Oficiul pentru Ameliorare şi Reproducţie în Zootehnie Hunedoara au organizat cea mai mare expoziţie de „Bălţată Românească” din regiune.

Biofach America 2011: România, reprezentată de 7 firme

Biofach America 2011: România, reprezentată de 7 firme

România va fi reprezentată de 7 firme la târgul de produse ecologice Biofach America 2011, care se va desfăşura în Baltimore (SUA), în perioada 22-24 septembrie 2011.

RoEnergy Timisoara 2011: Energie din paie, biocombustibili din plante, biogaz în fermă

RoEnergy Timisoara 2011: Energie din paie, biocombustibili din plante, biogaz în fermă

RoEnergy South-East Europe, Timisoara 2011, Targ International de Energii Regenerabile si Eficienta Energetica in Constructii, expozitie si conferinte, se va derula pentru a doua oara in orasul de pe Bega.

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Video

CLAAS România - soluţii digitale, servicii post-vânzare şi training specializat pentru operatori!

CLAAS România - soluţii digitale, servicii post-vânzare şi training specializat pentru operatori!

Massey Ferguson a convins de la prima lucrare FERME DE VÂNZARE în județul Cluj! IMAGINI DIN DRONĂ // Detalii în descriere Prețul, brandurile și garanția l-au convins pe Mihai Cherecheș să aleagă IPSO Utilaje de Ocazie

Bancul zilei

În vacanţă...

În vacanţă...
De trei ori am fost în vacanţă şi de trei ori soţia mea a rămas însărcinată Detalii