Mămăliga reuşită începe cu o sămânţă de calitate. Acesta a fost mesajul evenimentului “Festivalul Mămăligii” organizat de Monsanto România pentru a sublinia angajamentul de a oferi fermierilor o gamă largă de soluţii agricole – inclusiv varietăţi de porumb adecvate pentru obţinerea mălaiului.
Odată cu modernizarea societăţii, tinerii din ziua de azi văd mâncarea ca pe ceva ce vine din supermarket, fără să dea atenţie de unde provine sau cum se obţine. Ca lider în comercializarea seminţelor de porumb, rapiţă, fructe şi legume, Monsanto sprijină legatura dintre produsele obţinute în fermă şi cele pe care le regăsim în farfurie, îndemnând oamenii să descopere rolul ameliorării plantelor şi a producţiei agricole pentru o dietă echilibrată.
Cosmin Chioreanu, Director General Monsanto România, Bulgaria şi Moldova, declară că Festivalul Mămăligii subliniază diversitatea tipurilor de porumb de pe piaţă şi nevoia de a livra valoare atât culturii locale, cât şi în ceea ce priveşte eficienţa fermei. “Axarea pe consumatorul final reprezintă angajamentul Monsanto de a oferi o gamă largă de soluţii pentru a-i ajuta pe fermieri să producă hrană mai multă, mai gustoasă şi la preţuri accesibile care să satisfacă nevoile populaţiei aflate în creştere”, completează el.
Festivalul Mămăligii a fost organizat la Kuxa Studio, în Bucuresti. Aici, cu ajutorul unui chef recunoscut, Vasile Nicolae, jurnaliştii şi bloggerii au fost invitaţi să descopere arta de a face mămăligă şi modul în care ameliorarea plantelor face acest lucru posibil. În cadrul evenimentului au fost prezentate atât reţete tradiţionale, cât şi moderne, ingredientul principal fiind mămăliga.
“Prin acest eveniment, am dorit să arătăm că succesul nostru depinde de colaborarea noastră cu parteneri din mai multe domenii, inclusiv fermieri şi bucatari, pentru a înţelege obiceiurile de consum ale oamenilor”, afirmă Mihaela Vasile, Specialist Relaţii Publice Monsanto România. “Monsanto investeşte zilnic peste 14 milioane de lei în cercetare-dezvoltare pentru a asigura seminţe de înaltă calitate care sunt mai eficiente pentru fermier şi care contribuie la o dietă echilibrată şi benefică pentru consumator.”, adaugă ea.
Monsanto România comercializează 25 de hibrizi de porumb şi 11 hibrizi de rapiţă sub marca DEKALB®, adaptaţi solului românesc.