Expoziţiile agricole au devenit evenimente de succes pentru companiile organizatoare şi puncte de informare pentru fermierii români. Despre evoluţia târgurilor agricole româneşti organizate de DLG INTERMARKETING - Agraria şi AgriPlanta - am stat de vorbă cu Corina Mareş, Director General al companiei.
Ferma: Vreme de 19 ani, Agraria s-a demonstrat a fi cel mai mare târg agricol din Transilvania. Cum a fost ediţia din 2013?
Corina Mareş: Ediţia cu numărul 19 a întrecut aşteptările noastre, având în vedere că Agraria se desfăşoară, din păcate, destul de înghesuit, într-o locaţie cu o suprafaţă de circa 10.000 de metri pătraţi. Faţă de ediţiile anterioare, când am avut 5 zile de expoziţie, în 2013 am redus perioada cu o zi, de joi până duminică, iar practic, numărul de vizitatori a scăzut conform acelei zile în minus. Dacă în 2012 am avut în jur de 22.000 de vizitatori, anul trecut am avut 17.000; a fost public de specialitate destul de mult, potrivit chestionarelor pe care le-am primit de la expozanţi, dar şi public general. Agraria este un târg care atrage şi public urban sau care nu are legătură directă cu agricultura, având în vedere că aducem animale, care sunt o atracţie pentru copii, dar avem şi firme care vând flori, seminţe şi lucruri care se potrivesc în orice tip de gospodărie. Este un târg dedicat şi familiilor, nu doar specialiştilor. Fiind organizat în oraş, accesul este destul de uşor. În cifre, Agraria 2013 a atras peste 250 de expozanţi pe o suprafaţă de 10.000 mp şi 17.000 de vizitatori.
Ferma: Care sunt noutăţile tematice pregătite pentru acest an?
Corina Mareş: În fiecare an încercăm să abordăm o temă centrală. Desigur, cum zootehnia este principalul sector agricol din zona Transilvaniei, în fiecare an abordăm subiecte din zootehnie. Asocierea va fi o altă temă vizată. Noi avem la fiecare ediţie manifestarea conexă „Zilele fermierului”. În data de 26 aprilie vom organiza câteva mese rotunde cu tematici speciale pe sectorul de zootehnie. Asociaţiile crescătorilor de bovine, ovine, caprine şi bivoli sunt invitate la această acţiune. Propunerile temelor de discuţie vin din partea fermierilor şi a asociaţiilor de fermieri. Vom încerca să identificăm problemele stringente din sector, acolo unde oamenii au nevoie de sprijin sau de răspunsuri şi, împreună cu oficiali din domeniu şi cu revistele de specialitate, să căutăm soluţii. Spre exemplu, avem cazul Legii pajiştilor, pentru care Fundaţia Revistei Ferma face demersuri.
O noutate pentru ediţia cu numărul 20 este Gala de premiere, un fel de „10 pentru Transilvania!” Aici vom premia fermierii din diferite sectoare, asociaţiile îşi vor premia o parte dintre membrii activi, iar din partea organizatorilor DLG Intermarketing vom acorda nişte premii pe sectoare: zootehnie, mecanizarea agriculturii, consultanţă, finanţare şi altele.
Ferma: Este pentru prima dată când, în organizarea evenimentelor agricole, DLG Intermarketing are un partener media principal...
Corina Mareş: Da, noi am colaborat timp de 20 de ani cu toţi partenerii media în aceeaşi măsură. Dintre aceştia, unii au fost mai activi, mai implicaţi, spre deosebire de alţii. Toţi ne sunt dragi, dar de-a lungul timpului am reuşit să facem o statistică şi să vedem de unde primim cel mai bun feedback. Acesta a fost criteriul în baza căruia anul acesta am schimbat pachetele de parteneriat. Din partea Ferma Media Grup am avut un feedback foarte bun, suntem mulţumiţi şi sperăm să reuşim împreună să atragem cât mai mulţi vizitatori de specialitate, în continuare.
În ediţiile de aprilie ale revistelor Ferma şi Recolte Bogate veţi găsi şi invitaţii de intrare gratuită la AGRARIA cu care puteţi participa şi la Tombola expoziţiei.