Compania aeriana Lufthansa a încheiat zborurile experimentale efectuate timp de şase luni între Frankfurt şi Hamburg utilizând biokerosen obţinut din materii prime produse în Mozambique.
Deşi testele au fost catalogate drept un real succes, compania germană a fost nevoită să renunţe la biocombustibili din cauza lipsei de materii prime certificate.
De la jumătatea lui iulie 2011, timp de şase luni, Lufthansa a efectuat 1.187 de zboruri pe ruta Frankfurt - Hamburg, cu o aeronavă Airbus A321. Motoarele au fost alimentate cu un mix de combustibil obişnuit şi kerosen biosintetic, extras din arborele de jatropha şi produs de compania Neste Oil. Între timp, însă, Neste Oil a rămas fără materie primă, după ce furnizorul - Sun Biofuels Mozambique - a intrat în lichidare în luna august.
Conform estimărilor specialiştilor germani, utilizarea biocombustibilului a redus emisiile de CO2 cu 1.500 de tone. Aviaţia civilă este responsabilă pentru 4% din emisiile globale de dioxid de carbon. Analiştii susţin că emisiile avioanelor ar putea ajunge la 2,4 miliarde tone până în anul 2050.
KLM a devenit, în 2009, prima linie aeriană ce a testat biocombustibilii pe o cursă de pasageri. Air New Zealand şi Continental Airlines au utilizat şi ele un combustibil derivat din arborele de jatropha. Lufthansa a fost, însă, prima companie aeriană care a folosit biocombustibil pe zborurile regulate.