Adama
AGRICOVER

TRADERII de CEREALE CER AJUTORUL AUTORITĂȚILOR STATULUI!

Publicat: 27 noiembrie 2017 - 20:54
Comenteaza   | Print | Trimite unui prieten

INFRASTRUCTURĂ ȘI PIEȚE DE EXPORT! Asociaţia Română a Comercianţilor de Produse Agricole (ARCPA) solicită implicarea autorităţilor statului în vederea îmbunătăţirii infrastructurii de transport intern şi sprijin pentru a putea intra pe noi pieţe de export, ţinând cont de competiţia acerbă de pe piaţa cerealelor.

Dacă ne întrebăm ce trebuie să facă România pentru a fi competitivă în raport cu marii jucători de pe piaţa cerealelor, părerea mea este că nu trebuie să concurăm cu Rusia pe volume exportate. Noi trebuie să ne propunem, împreună cu fermierii noştri, să fim mai rentabili decât fermierii din Rusia, industria locală să fie mai rentabilă decât cea din Rusia, iar transportatorii noştri să aibă mai mult succes. Trebuie să avem eficienţă în fluxurile pe care le administrăm. Mi-e teamă că în cazul în care ne mişcăm cu 17 km/oră în traficul feroviar şi nu o să corectăm lucrul acesta destul de repede o să avem probleme din ce în ce mai mari în viitor. Acesta este punctul nostru cel mai slab şi avem nevoie de o implicare mult mai semnificativă din partea autorităţilor statului, a afirmat Vasile Varvaroi, preşedintele ARCPA, la o dezbatere de profil.

Acesta susţine că rolul asociaţiei este de a găsi destinaţii de export pentru producţiile fermierilor români, însă lanţul logistic de la fermieri până în port este destul de deficitar şi cu costuri destul de ridicate în comparaţie cu competitorii din piaţa cerealelor.

În Portul Constanţa suntem mai competitivi decât colegii din Rusia, pentru că pe fermieri îi costă mai puţin să încarce o navă în Constanţa decât în porturile ruseşti. În schimb, este complet parodoxal că o ţară mult mai mare ca a noastră pierde mult mai puţin pe calea ferată decât noi, unde distanţele sunt de 700 - 800 de kilometri. Dacă privim întreg lanţul logistic de la fermieri până în port cred că în afară de discuţiile legate de infrastructură restul este mult mai dezvoltat decât în alte ţări, a adăugat preşedintele ARCPA.

Afirmaţiile preşedintelui ARCPA au fost susţinute şi de reprezentatul unui operator de transport care a subliniat că logistica slabă din sector afectează preţul cerealelor, iar legislaţia românească din domeniu scumpeşte artificial transportul feroviar.

Transportul feroviar ar trebui să fie cu 15-20% mai ieftin, dar legislaţia românească scumpeşte artificial acest tip de transport. Acesta ar trebui să fie foarte aproape ca preţ pe tona de marfă de transportul fluvial, dar el este mult mai aproape de transportul rutier, pentru că este scumpit artificial. La transportul feroviar plăteşti taxa de infrastructură pe fiecare kilometru, plăteşti taxa de drum în motorina pe care o consumi, transportatorul plăteşte 5,5 euro pe zi dacă stă cu vagonul pe şina infrastructurii, fiind obligat prin lege să asigure paza la vagoane. Dacă iau toate aceste costuri ajung la concluzia că sunt suprataxată, în afară de faptul că viteza de circulaţie pe care o avem de infrastructură feroviară a fost anul trecut în medie de 17 km/h, a subliniat Lucia Bărbulescu, director general Barexim.

În aceste condiţii, reprezentatul societăţii de transport afirmă că, pentru a executa comenzile comercianţilor de cereale, sunt nevoiţi să dubleze capacitatea de tracţiune, " ceea ce înseamnă costuri uriaşe", iar toate problemele care există pe logistica de transport îi afectează pe toţi, operatori de transport, comercianţi şi fermieri.

În 1990 noi căram circa un milion de tone pe zi la nivelul României, adică în jur de 360 de milioane de tone pe an, iar acum avem 46 de milioane de tone pe an. Anul trecut a fost unul catastrofal pe tot ceea ce a însemnat transport de cereale. Mă întreb cum poate o ţară să decadă în aşa hal încât în 20 de ani să îşi înjumătăţească capacitatea de primire în Constanţa, în condiţiile în care ar trebui să fie al doilea port după Rotterdam? Tot portul este blocat cu vagoane vechi ale CFR Marfă care nici nu mai pot fi mutate de acolo. Nu este asigurată infrastructura dintre silozul din ţară şi silozul de export. Noi nu avem cu cine să discutăm, iar din aceste situaţii pierde fermierul, pierde comerciantul şi pierde operatorul şi statul nu are nicio problemă. Staul te taxează pe şina lui, dar tot el nu îţi dă voie să circuli, a explicat Lucia Bărbulescu.

Ea a mai spus că agenţii economici privaţi pot ajuta la creşterea eficienţei, cu condiţia să fie lăsaţi să lucreze şi să li se creeze condiţii adecvate, însă este foarte greu atâta timp cât "de ani de zile solicităm nişte modificări legislative şi nu primim nici un răspuns".

Este o problemă cu cartea verde a UE, care spune că până în anii 2030 toate ţările UE trebuie să reducă cu cel puţin 30% transportul rutier ca să crească cel feroviar, dar la noi se iau măsurile total invers. Trebuie să ne informăm şi să cerem ajutor la ministerul de resort pentru a ajunge la o normalitate, pentru că nu pierdem doar noi ci şi economia naţională, a arătat directorul general al firmei de transport.

În acest sezon, valoarea exporturilor de cereale şi seminţe oleaginoase a depăşit 3,2 miliarde de euro. În ultimul deceniu, exporturile de cereale şi seminţe oleaginoase ale României s-au dublat la 12,6 milioane de tone pe fondul creşterii producţiilor şi al extinderii pieţelor de export.
De asemenea, analiza mai arată că, în 10 ani, România a crescut cu 4,3 milioane de tone de cereale pe un avans de productivitate.

Potrivit sursei citate, România are un potenţial de producţie pe termen mediu de 31,1 milioane de tone de cereale, de la 20,4 milioane în prezent, respectiv un plus de 10,7 milioane de tone faţa de volumul recoltat acum.

Sursa: Agerpres

Vizualizat: 2394 | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Alte articole in aceasta categorie

Fermierii americani se tem că nu mai au cu cine să muncească!

Fermierii americani se tem că nu mai au cu cine să muncească!

26 noiembrie 2024 - 19:14

Oficialii organizaţiilor reprezentative din sectorul agricol american spun că această măsură ar paraliza un lanţ al aprovizionării cu alimente care este puternic dependent de lucrătorii imigranţii care au intrat ilegal în SUA.

Fermierii din Polonia, din nou în stradă

Fermierii din Polonia, din nou în stradă

26 noiembrie 2024 - 18:28

Fermierii din Polonia protestează din nou și au blocat iar un punct de frontieră cu Ucraina. Ei nu permit intrarea camioanelor cu produse agricole din țara vecină, nemulțumiți de prețurile mici cu care sunt importate acestea.

Nu renunță la ciobănie deși are facultate și e scriitor: A fi cioban e ca și cum ai fi un Guvern întreg!

Nu renunță la ciobănie deși are facultate și e scriitor: A fi cioban e ca și cum ai fi un Guvern întreg!

26 noiembrie 2024 - 09:36

Marcu Jura, absolvent al Facultății de Sociologie, a decis să ducă mai departe tradiția ciobănitului la momârlani. E filozof, scrie un roman, dar nu renunță la ciobănie. 

Ordonanță de Urgență: Noi reguli micii fermieri, crescători animale! Calcul norma de venit!

Ordonanță de Urgență: Noi reguli micii fermieri, crescători animale! Calcul norma de venit!

26 noiembrie 2024 - 06:49

Ordonanța de Urgență nr. 128 din 7 noiembrie 2024 pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal și măsuri specifice pentru digitalizare, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative vine cu noi reglementări pentru micii fermieri, crescători de animale, aplicabile începînd din ianuarie 2025.

Subvenție APIA de 100 euro/vacă la plată din 2 decembrie!

Subvenție APIA de 100 euro/vacă la plată din 2 decembrie!

26 noiembrie 2024 - 06:21

Pe lista plăților în avans nu au fost incluse toate schemele de plată de care beneficiază fermierii și crescătorii de animale în acest an. Astfel, la plățile finale, demarate de Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) din data de 2 decembrie 2024. Una dintre subvențiile așteptate de crescătorii de vaci este PD-27 - Creșterea nivelului de bunăstarea a bovinelor prin pășunat extensiv pe pajiști în condiții optime de sustenabilitate.

Călin Georgescu, susținut de unul dintre cei mai bogați fermieri români!

Călin Georgescu, susținut de unul dintre cei mai bogați fermieri români!

25 noiembrie 2024 - 18:53

Prezența pe primul loc la alegerile prezidențiale i-a șocat pe mulți dintre românii care nici măcar nu au auzit foarte multe despre Călin Georgescu.

Ajutor direct în contul fermierilor, s-a aprobat!

Ajutor direct în contul fermierilor, s-a aprobat!

25 noiembrie 2024 - 18:25

Uniunea Europeană a aprobat acordarea unui sprijin financiar de până la 42.000 de euro pentru fermierii afectați de dezastre naturale. Decizia permite utilizarea fondurilor necheltuite din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală (FEADR) pentru a oferi asistență de urgență în cazuri precum inundații, incendii sau alte evenimente climatice extreme.

Împrumuturi pe termen lung pentru fermieri!

Împrumuturi pe termen lung pentru fermieri!

25 noiembrie 2024 - 11:45

Fermierii spun că e dificil accesul la capital în România şi vor credite pe termen lung, de 20 până la 40 de ani, pentru achiziţia de terenuri, considerând că aceasta este perioada necesară pentru amortizarea costurilor.

Alegeri Președinte: Călin Georgescu, independent, pe primul loc! Elena Lasconi (USR), locul doi!

Alegeri Președinte: Călin Georgescu, independent, pe primul loc! Elena Lasconi (USR), locul doi!

25 noiembrie 2024 - 09:24

Rezultat surprinzător în primul tur al alegerilor pentru Președintele României. Pe primul loc, candidatul independent Călin Georgescu, care se pare și-ar fi făcut campanie exclusiv pe rețelele sociale. Locul doi tocmai a fost adjudecat de Elena Lasconi (USR), după o luptă strânsă cu Marcel Ciolacu (PSD).

Cum aflați când vin banii de la APIA pentru vaci, oi, agro-mediu?

Cum aflați când vin banii de la APIA pentru vaci, oi, agro-mediu?

25 noiembrie 2024 - 07:53

Când iau subvențiile APIA pe vaci, dar pe oi, dar agro-mediu? Întreabă fermierii, crescătorii de animale care încă au conturile goale. Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) le răspunde pe pagina Facebook.

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Video

Echipamentele pentru erbicidat Toselli

Echipamentele pentru erbicidat Toselli

Compania italiană Toselli produce o gamă foarte variată de maşini de erbicidat, purtate şi tractate, cu rezervoare de la 600 până la 4000 de litri şi rampe cu o lungime de la 6 la 30 de metri. Echipamentele Toselli sunt recomandate pentru aplicaţii universale pentru culturile de câmp şi în fermele horticole. Seria Marvel este dedicată fermelor medii-mari şi utilizare intensivă. Eficienţa anti-drift a sistemul patenat Toselli "AirSpray dualcone" ("mâneca de aer") şi rampele din oţel inox pentru care compania oferă o granţie pe viaţă pentru coroziune sunt principalele caracteristici ale echipamentelor Toselli.

Interviu cu Marius Mitra - reprezentant Toselli în România

Massey Ferguson a convins de la prima lucrare CLAAS România - soluţii digitale, servicii post-vânzare şi training specializat pentru operatori! FERME DE VÂNZARE în județul Cluj! IMAGINI DIN DRONĂ // Detalii în descriere

Bancul zilei

La furat...

La furat...
Doi lupi se duc să fure oi. Detalii