Produsul românesc trebuie PROMOVAT! Cetățenii europeni au ajuns să-l asocieze cu tot ce e negativ și tulbure la noi în țară. Trebuie să-i reconstruim imaginea și să-l reabilităm în fața lumii! Radu Timiș, fermier și proprietarul CrisTim, este convins că odată uniți, fermierii și producătorii români pot deveni o forță pe piață.
Ne batem cu pumnul în piept că exportăm. Da, exportăm. Compania mea exportă în fiecare lună 200 de tone. Dar cine credeți că mănâncă aceste produse? Tot conaționalii noștri, românii plecați în străinătate.
Din păcate, dacă pe un produs scrie „produs în România” orice cetățean european face niște asocieri, complet greșite din punctul nostru de vedere, cu rromii noștri, cu țiganii noștri, cu comportamentul nostru, cu scandalurile politice de la noi din țară, cu instabilitatea pe care, de multe ori, ne-o creăm singuri. Și dacă aceste lucruri nu ne ajută, trebuie să ne ajutăm singuri. Ce recomandări ar fi? Cât mai mult să integrăm fiecare, cât poate, să nu depindem de alții. Ultimul lanț integrator, știm cu toții, este supermarketul. Dacă azi este 50% din total piață, probabil peste vreo 5 ani va fi 70%-80%.
Unde vor mai vinde fermierii noștri, unde vor mai vinde micii producători?! Dacă nu au putere de negociere, nu au puterea brand-ului, nu și-au pus la punct sistemele de business, de securitate, de trasabalitate, de siguranță alimentară. Sunt lucruri care spun că viitorul nu arată foarte bine, a declarat Radu Timiș, proprietarul CrisTim și președintele Asociației Române a Cărnii (ARC), la congresul organizat de revista Industria Cărnii, pe 14 aprilie 2016.
Radu Timiș este convins că doar uniți fermierii și producătorii români pot deveni o forță. În același timp, președintele ARC susține că există o nevoie acută de un departament prin care să se promoveze în lume produsul românesc, să fie construit cu adevărat un brand care să nu mai fie asociat cu chestiuni care-l îngropă, mai degrabă, decât îi promovează valoarea și calitatea.
Ar trebui să ne unim mai mulți, să fim mai legați, începând de la agricultură, de la crescătoriii de animale și noi, procesatorii, să reușim să fim o forță în fața partenerilor noștri, a mai spus Timiș.