Producătorii români de vinuri încearcă să se impună pe pieţele externe, ţintele fiind Federaţia Rusă şi China, în condiţile în care vinurile româneşti se bucură de o imagine bună pe aceste pieţe, potrivit participanţilor la Vintest - Salonul Naţional de Vinuri, care are loc în perioada 27 - 30 octombrie la Bucureşti.
Casa de vinuri Huşi are deschisă o filială şi în China
Societatea Speed SRL - Casa de vinuri Huşi (est), înfiinţată în anul 1994 de către fraţii Bunescu, dispune de 1.700 de hectare în proprietate şi 1.000 hectare luate în arendă anual de la persoane particulare. Compania are contracte la export atât către destinaţii precum Italia, Franţa, Spania, Germania, cât şi către pieţe relativ noi pentru vinurile din România, precum Rusia, Ucraina, Ţările Nordice şi Ţările Baltice. Societatea are deschisă o filială şi în China.
Cifra de afaceri estimată a companiei pentru 2011 este de 1,5 milioane euro, cu o creştere de 30% faţă de 2010, generată de distribuţia locală şi exporturi.
Domeniile Nicoreşti vizează piaţa de vinuri a Rusiei
O altă companie care vizează pieţele externe, în special China şi Rusia, este Domeniile Nicoreşti care în Galaţi (est) deţine 250 de hectare, pe care vrea să le dubleze până în 2015 cu o investiţie totală de şase milioane de euro.
„Până în 2015 vom investi circa şase milioane de euro pentru dublarea suprafeţei. Vinurile noastre au o calitate foarte bună şi vrem să ieşim şi la export după ce ne vom face simţită prezenţa pe piaţa românească. Vizăm pieţe precum Rusia şi China, unde cred că este un mare potenţial”, a explicat, pentru Agerpres, Doina Mocanu, acţionar majoritar la Domeniile Nicoreşti.
De altfel, potrivit secretarului de stat în Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR), Barna Tanczos, China este una dintre pieţele cu o mare capacitate de absorbţie a vinului românesc. Oficialul MADR participat, recent, la un eveniment de promovare a vinurilor româneşti dedicat ambasadorilor şi oficialităţilor din România şi din Uniunea Europeană.
Piaţa vinului din România a scăzut cu 100 de milioane de euro în trei ani
Datele Patronatului Naţional al Viei şi Vinului (PNVV) arată că piaţa vinului din România a scăzut în ultimii trei ani, din cauza crizei economice, de la 450 milioane euro la 350 milioane euro, dar speranţa vine din recolta mai bună cu 20 de procente în unele zone comparativ cu anul trecut.
România ocupă locul cinci în ierarhia vinicolă din Europa, iar pentru perioada 2007 - 2013 are la dispoziţie din bugetul UE circa 210 milioane euro pentru sectorul viti-vinicol, reconversie, replantare şi promovare.
Datele statistice arată că românii consumă anual, în medie, 24 de litri de vin/locuitor, această cantitate reprezentând doar jumătate din consumul ţărilor dezvoltate, care se ridică la 50 de litri/locuitor/an.
Sursa: Agerpres