Piaţa românească de vin monitorizată reprezintă, de fapt, jumătate din consumul real, restul fiind autoconsum plus piaţă neagră, a declarat preşedintele Vincon Vrancea, Luchi Georgescu.
Aceasta susţine că piaţa vinului îmbuteliat a fost evaluată financiar la 450 - 500 de milioane de euro în ultimii ani, în prezent estimându-se că aceasta a ajuns la circa 350 de milioane de euro. Vinurile de soi din segmentele premium şi super premium reprezintă 52% în volum şi 80% din valoarea totală a pieţei de vin îmbuteliat.
“Piaţa de vin este împărţită în vinuri de soi, cu o pondere de peste 50% - 52% ştim noi - şi restul piaţa vinurilor de masă (economică). Asta este piaţa declarată, monitorizată. Se consideră că, în România, piaţa monitorizată este jumătate din piaţă. Cealaltă piaţă este autoconsum plus piaţă neagră. Deci, practic, când aveam 450 - 500 de milioane însemna că ea (piaţa - n.r.) are jumătate din consumul real de vin”, a spus preşedintele companiei.
Potrivit acesteia, această scădere s-a produs pe fondul diminuăriii puterii de cumpărare într-o societate din ce în ce mai austeră, cu o economie foarte fragilă, la care se adaugă seceta. La această contractare a pieţii se mai adaugă două fenomene care au reapărut pe această piaţă, şi anume angrosiştii şi vânzarea de vin vrac.
Vincon Vrancea este unul dintre cei mai mari producători de vin, distilat de vin, băuturi spirtoase şi oţet din România. Compania deţine 1.580 de hectare de viţă de vie în podgoriile Odobeşti, Coteşti, Panciu şi Huşi, 11 crame, printre care renumitele Paradis şi Beciul Domnesc, trei platforme industriale pentru condiţionarea şi îmbutelierea vinului, a vinarsului şi băuturilor spirtoase şi a oţetului, dar şi trei depozite de produse finite.
sursa: Agerpres