Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale a realizat un proiect prin care producătorii agricoli care vor să îşi vândă legumele şi fructele în pieţe vor fi identificaţi în baza unui legitimaţii electronice. Aceasta va conţine toate datele despre identitatea lor, suprafeţele deţinute şi cantităţile de produse.
Proiectul iniţiat de MADR împreună cu reprezentanţii Cooperativei Agricole Eco Legum Vidra are drept scop introducerea carnetului de producător, piaţa Pipera din Bucureşti fiind singura în momentul de faţă unde vând doar producătorii agricoli, respectiv 22 de membrii ai acestei asociaţii.
„Carnetul de producător va fi o bază de date cu întreaga suprafaţă deţinută, culturile şi cantităţile obţinute. Practic, va fi un card electronic de acces individual al fiecărui producător în pieţe. Când intră în piaţă este scanat codul de bare, iar din totalul cantităţii deţinute i se descarcă cantitatea cu care a a venit în ziua respectivă în piaţă. Intrând într-o astfel de formă asociativă se centralizează producţia, valorificarea şi cantităţile. Noi ne dorim fiscalitatea pentru că vrem un comerţ civilizat şi nu ne dorim să mai fim păcăliţi de intermediari”, a declarat preşedintele Cooperativei Agricole Eco Legum Vidra, Vlad Gheorghe, prezent în Piaţa Pipera.
Potrivit secretarului de stat Daniel Botănoiu, centralizarea tuturor producătorilor necesită un sistem informatic extins la nivel naţional, care va fi achiziţionat prin licitaţie publică, o primă ofertă din piaţă pentru un astfel de sistem ridicându-se la 600.000 de euro.
"Acest sistem informatic va fi extins la toate pieţele din ţară, iar codul de bare de pe card va conţine toate informaţiile asupra cantităţilor care intră în pieţe, pe zone. Producătorul nu mai vine cu certificatul de producător, cu carnetul de legumicultor, cu toate autorizaţiile, ci prezinta cardul pe care scanerul îl va citi cu toate informaţiile. Asociaţiile se vor ocupa de eliberarea lui pentru că totul se va încărca la nivel local, pentru o sumă modică, iar sistemul informatic central va fi la MADR", a spus Botănoiu.
Noua piaţa agroalimentară Pipera realizată printr-o investiţie privată de un milion de euro a fost inaugurată în luna octombrie, se întinde 12.000 mp şi numără în jur de 200 de tarabe, 36 de magazine, restaurante şi cafenele şi 60 de căsuţe de lemn care sunt ocupate de producătorii tradiţionali.
sursa: Agerpres