Adama
AGRICOVER

Legumicultorii români le recomandă omologilor lor moldoveni să se asocieze, pentru o valorificare mai bună a producţiei

Publicat: 09 noiembrie 2011 - 10:57
Comenteaza   | Print | Trimite unui prieten

Federaţia Naţională a Producătorilor Agricoli din România – FNPAR, reprezentată de preşedintele Viorel Matei şi de liderii asociaţiilor membre, a participat, în perioada 4-6 noiembrie, la invitaţia Federaţiei Naţionale a Fermierilor din Moldova – FNFM şi a Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare, la reuniunea „Asociaţiile Profesionale şi Grupuri de Producători – soluţie pentru o agricultură durabilă”, care a avut loc la Chişinău.

În cadrul reuniunii, fermierii basarabeni au arătat că sectorul legume-fructe din Rep. Moldova se confruntă cu o slabă valorificare a producţiei. Omologii lor din România le-au explicat că pot accede în supermarketuri, dar pentru aceasta au nevoie de organizare.

„Ca să reuşiţi să aveţi structuri asociative puternice să nu repetaţi greşelile noastre şi să excludeţi micii producători, care sunt organizaţi în grupuri de producători, din dialogul cu ministerul de resort şi cu instituţiile statului.  Să fiţi o singură organizaţie pe fiecare sector naţional, o voce unitară!”, a declarat Mircea Croitoru, preşedinte al Asociaţiei Profesionale Naţionale Legume-Fructe, prezent la reuniune.

Legume la supermarket_b

Potrivit legumicultorilor români, supermaketul este un aliat de nădejde, iar accesul cu produse în această piaţă de desfacere este dificil, dar nu imposibil.

„Şi pentru noi a fost dificil să ne ducem produsele în supermarketuri dar să ştiţi că acest lucru nu este imposibil. Este recomandat ca, în situaţiile în care preţurile produselor agricole scad, să vă păstraţi supermarketul ca partener comercial, chiar dacă nu sunteţi întotdeauna mulţumiţi de preţul de achiziţie pe care vi-l oferă. Supermarketurile vor continuitate şi un preţ stabil pe o perioadă îndelungată”, a adăugat, preşedintele Asociaţiei Profesionale Naţionale Legume-Fructe.

Vizualizat: 1945 | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Citeste si:

Cartofi la 0,3 – 0,6 lei/kg şi totuşi nu se vând

Cartofi la 0,3 – 0,6 lei/kg şi totuşi nu se vând

Deşi au avut un an bun, iar recolta de cartofi a fost de peste 20 tone/ha, agricultorii din Covasna nu reuşesc să-şi vândă cartofii nici măcar în sistem en-gros la preţ foarte mic, adică între 30 şi 60 de bani/kilogramul.

Legumicultorii din Matca îşi vând legumele şi fructele pe un site propriu

Legumicultorii din Matca îşi vând legumele şi fructele pe un site propriu

Legumicultorii din comuna gălăţeană Matca au hotărât să-şi comercializeze legumele şi sub o altă formă, distinctă de cea clasică, prin pieţe, astfel că au ales expunerea produselor agricole pe un site propriu.

20% din cartofii vânduţi la Carrefour vor purta sigla Filiera Calităţii

20% din cartofii vânduţi la Carrefour vor purta sigla Filiera Calităţii

Semnarea parteneriatului între Carrefour România şi societatea Agrico-M pe filiera calităţii cartofului este încă un semn că lanţurile de retail înţeleg potenţialul agricol al ţării şi încearcă să îl exploateze în interesul lor, al producătorilor şi al consumatorilor, a spus, recent, Stelian Fuia, preşedintele comisiei de agricultură din Camera Deputaţior, într-o conferinţă de specialitate.

Buzău: Fructe şi legume produse iarna prin utilizarea sistemului de tehnologie verde

Buzău: Fructe şi legume produse iarna prin utilizarea sistemului de tehnologie verde

Fermieri din localităţile buzoiene Ghergheasa, Costeşti şi Merei au început o acţiune de obţinere a legumelor şi fructelor proaspete, pe timpul iernii, cu ajutorul serelor semi-îngropate şi a tehnologiei verzi.

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Video

CLAAS România - soluţii digitale, servicii post-vânzare şi training specializat pentru operatori!

CLAAS România - soluţii digitale, servicii post-vânzare şi training specializat pentru operatori!

Massey Ferguson a convins de la prima lucrare FERME DE VÂNZARE în județul Cluj! IMAGINI DIN DRONĂ // Detalii în descriere Prețul, brandurile și garanția l-au convins pe Mihai Cherecheș să aleagă IPSO Utilaje de Ocazie

Bancul zilei

În vacanţă...

În vacanţă...
De trei ori am fost în vacanţă şi de trei ori soţia mea a rămas însărcinată Detalii