Semnarea parteneriatului între Carrefour România şi societatea Agrico-M pe filiera calităţii cartofului este încă un semn că lanţurile de retail înţeleg potenţialul agricol al ţării şi încearcă să îl exploateze în interesul lor, al producătorilor şi al consumatorilor, a spus, recent, Stelian Fuia, preşedintele comisiei de agricultură din Camera Deputaţior, într-o conferinţă de specialitate.
Carrefour România a lansat astfel cea de a patra Filieră a Calităţii, pentru cartofi, după ce în 2008 a început cu cea pentru carnea de porc, iar în 2010 pentru păstrăv şi morcovi. În prezent, produsele comercializate sub semnul Filierii Calităţii deţin o cotă de vânzare de 40% pentru carnea de porc, de 25% pentru morcovi şi de 15% pentru păstrăvi.
Investiţiile în producţie şi ambalare asigură intrarea produselor agricole pe Filiera Calităţii
Pentru cartofi, oficialii Carrefour estimează că 20% din vânzările totale vor proveni de la societatea Agrico-M, sub sigla Filiera Calităţii.
,,Dacă în 2005 desfăceam prin magazinele Carrefour 534 de tone de cartofi, în 2010 am ajuns la aproape 2.000 de tone, iar în 2011 vom depăşi 2.000 de tone, desigur dacă preţul oferit va fi, în continuare, corect. Noi am investit 160.000 de euro numai pentru cumpărarea maşinii de ambalare care să asigure intrarea pe Filiera Calităţii Carrefour, dar, în plus, şi în depozite cu temperatură controlată. Astfel, circa 45% din cifra de afaceri estimez că va fi dată de vânzările către Carrefour”, a declarat, pentru Agerpres, Mihail Mucsi, asociat unic al Agrico-M din Târgu Secuiesc.
Merele şi ceapa iau urma cartofului
"Desigur, am dori ca tot mai mulţi producători români să se alăture programului Filiera Calităţii, însă sunt puţini cei care sunt dispuşi să facă investiţiile necesare obţinerii acestei certificări. În prezent, suntem într-o fază avansată de discuţii cu producători pentru a continua Filiera calităţii pentru mere şi ceapă, sperăm ca aceste produse se se regăsească curând, sub această marcă, în magazinele Carrefour România”, a spus Andreea Mihai, director de marketing Carrefour România, potrivit Agerpres.
Filiera calităţii a început în urmă cu 20 de ani. La nivel mondial există, în prezent, 650 de filiere cu peste 25.000 de producători.