Începând de marţi, 9 octombrie, fructele şi legumele româneşti pot fi găsite, în standuri special amenajate din incinta hypermarketului Carrefour Băneasa, în urma lansării programului “Alege şi tu produse româneşti!”, iniţiat de Ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.
“Grupul Carrefour a fost primul care a răspuns solicitării noastre de a promova cât mai mult produsele româneşti. Scopul acestui proiect este de a promova cât mai multe produse româneşti, dar şi de a ajuta producătorul agricol să aibă o piaţă de desfacere, iar lanţurile de magazine reprezintă cea mai importantă piaţă de desfacere pentru produsele româneşti. Din lanţul pe care vrem să-l dezvoltăm de la producător la consumator lipsesc anumite verigi şi de aceea consider că este de datoria noastră să dezvoltăm cât mai multe depozite de legume şi fructe, astfel încât acestea să corespundă standardului de calitatea solicitat. Produsele româneşti, a căror calitate nu este contestată de nimeni, vor ajunge mai uşor pe rafturi dacă sunt etichetate, sortate şi ambalate aşa cum sunt reglementările legale în vigoare”, a declarat ministrul Agriculturii, Daniel Constantin, la inaugurarea standului special de produse autohtone din incinta hypermarketului Carrefour Băneasa.
Potrivit directorului de marketing al Carrefour România, Andreea Mihai, anual numărul producătorilor români care au intrat în reţeaua de hipermarketuri a crescut datorită flexibilităţii oferite de acesta, dar şi cerinţelor de produse româneşti venite din partea consumatorilor.
“Acest colţ al produselor este o premieră în România, noi încercăm să regrupăm în acest spaţiu toate legumele şi fructele autohtone astfel încât cumpărătorul să ştie de unde le cumpără. Am mărit de la an la an numărul de producători instalaţi în lanţul nostru de magazine, iar ministrul Agriculturii ne-a anunţat că vrea sa iniţieze la nivel naţional întâlniri cu producătorii, pentru a şti cum ajung în marile magazine şi ce condiţii de calitate trebuie să îndeplinească. Noi suntem flexibili cu producătorii în privinţa cantităţii, dar nu facem rabat de la calitate. Produsele româneşti sunt foarte apreciate şi noi le facem pe plac consumatorilor din România şi le oferim astfel de produse la preţuri foarte bune”, a declarat directorul de marketing Carrefour Romania.
Potrivit reprezentaţilor lanţului de retail, legumele şi fructele româneşti se regăsesc într-un procent de 50% în această reţea de magazine în perioada de vară şi de toamnă, iar media anuală este în jurul a 30% întrucât în perioada de iarnă procentul de produse româneşti scade. În acest an, chiar şi în condiţii de secetă, ponderea legumelor şi fructelor româneşti a crescut cu 7 procente faţă de 2011, au afirmat reprezentanţii Carrefour România.
sursa: Agerpres