Produsele agroalimentare organice şi vinurile româneşti vor fi promovate în Statele Unite ale Americii (SUA) prin primul Centru de promovare a exporturilor româneşti în SUA, creat de Asociaţia Naţională a Exportatorilor şi Importatorilor din România (ANEIR) în parteneriat cu Eximbank şi lansat luni, 15 august 2011, la Consulatul general al României din Los Angeles, informează ANEIR.
Noul Centru îşi propune să aducă produsele româneşti în atenţia consumatorilor de pe coasta de vest a SUA, urmând să fie promovate, pentru început, patru categorii de produse: produse agroalimentare organice, suplimente alimentare naturiste, vinuri şi articole de mobilier.
Un al doilea centru pentru promovarea produselor româneşti va fi lansat în septembrie 2011 şi pe coasta de est a SUA
Centrul de promovare din Los Angeles, organizat de întreprinzători privaţi, constituie o premieră pentru România şi va fi urmat, la începutul lunii septembrie 2011, de lansarea unui centru similar pe coasta de est a SUA.
“Prin aceste centre, toate firmele româneşti îşi pot face cunoscută oferta de mărfuri, având ocazia de a încheia tranzacţii comerciale directe cu firmele americane de distribuţie. Pe măsura consolidării organizatorice a celor două centre, vor fi abordate şi alte domenii de afaceri pe lângă cele patru sectoare prioritare”, afirmă Mihai Ionescu, secretarul general al ANEIR şi copreşedinte al Consiliului de Export al României, în comunicatul citat de Agerpres.