Comisia Europeană a adoptat săptămâna trecută o comunicare privind promovarea produselor agricole şi agroalimentare în Uniunea Europeană, aceasta fiind a doua fază a procesului de promovare lansat în iulie anul trecut.
Procesul de promovare a produselor agricole are ca scop să facă sectorul agroalimentar european mai dinamic şi mai competitiv şi să contribuie la creşterea economică durabilă şi bazată pe cunoaştere.
„Uniunea Europeană are de jucat un rol în a face economia sa mai durabilă şi să stimuleze creşterea şi crearea de locuri de muncă prin optimizarea în continuare a beneficiilor produselor sale agricole şi agroalimentare, atât pe piaţa europeană, cât şi pe pieţele mondiale. Exporturile în acest sector reprezintă deja peste 100 de miliarde de euro. Într-o lume tot mai deschisă, succesul agriculturii europene depinde şi de capacitatea sa de consolidare şi dezvoltare a poziţiei sale”, a declarat comisarul european pentru agricultură şi dezvoltare rurală Dacian Cioloş, într-o conferinţă de presă.
Principalele obiective ale politicii de promovare a produselor agricole şi agroalimentare, lansată de Comisia Europeană, vizează patru domenii: o valoare adăugată europeană reală; programe mai atractive cu un impact sporit; un management mai smplu şi eficient; noi sinergii între diversele instrumente de promovare.
În urma comunicării CE va fi iniţiată o dezbatere la nivel interinstituţional despre conţinutul viitoarei politici de promovare a produselor agricole şi agroalimentare în UE, iar după finalizarea discuţiilor executivul comunitar va prezenta, până la finalul anului, propuneri legislative concrete.
Acest sistem de promovare coexistă cu alte măsuri de promovare din interiorul politicii agricole comune (PAC), puse în aplicare în cadrul organizării comune a pieţei, dar şi în cadrul dezvoltării rurale.
Sursa: Agerpres