Carnea de pui se află în topul preferinţelor românilor, peste 65,5% dintre aceştia consumând aproape zilnic carne de pui, potrivit unui studiu iniţiat de producătorul de carne de pui, compania Transavia.
Conform datelor obţinute, peste 77% dintre respondenţi consumă carnea de pui din magazine şi într-un procent mult mai scăzut din gospodăriile proprii, cantitatea medie lunară consumată fiind de 2-3 kilograme.
Totodată, din studiu reiese că majoritatea românilor preferă pieptul de pui, peste 79% şi-au exprimat opţiunea în acest sens. De asemenea, momentul preferat al zilei pentru consumul cărnii de pui este prânzul, în timp ce supele, ciorbele şi grătarele reprezintă cele mai populare preparate din pui.
“Carnea reprezintă principala sursă de proteine de calitate din alimentaţie. Cu toate acestea, se recomandă variantele mai slabe cu conţinut variabil de grăsimi, precum carnea de pui. Pe lângă aportul de proteine, carnea de pui conţine minerale şi vitamine extrem de benefice pentru sănătate”, a declarat Nicolae Hâncu, specialist în nutriţie.
În prezent, grupul Transavia produce peste 55.000 de tone de carne pe an în facilităţile sale de producţie din Transilvania. Transavia deţine 15 ferme de creştere pui de carne, două ferme de reproducţie şi două staţii de incubaţie, o fabrică de nutreţuri combinate, două abatoare performante de industrializare a cărnii şi o fabrică de procesare a cărnii, precum şi două ferme vegetale. sursa: Agerpres