Adama
AGRICOVER

România a importat lapte, smântână şi iaurt de peste 32 de milioane de euro, în T1

Publicat: 12 iulie 2011 - 16:00
Comenteaza   | Print | Trimite unui prieten

România a importat lapte, smântână şi iaurt de peste 32 de milioane de euro, în primele trei luni din 2011, în creştere cu aproape 35% faţă de perioada similară din 2010, când a atins valoarea de 23,8 milioane de euro, potrivit datelor furnizate de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR), privind comerţul cu produse agroalimentare.

Cantitatea de lapte, smântână, lapte bătut, iaurt, chefir şi zer, cu sau fără adaos de zahăr, importată de pe pieţele intra şi extra comunitare a totalizat, în primele trei luni ale anului, circa 56.174 tone, un plus de 22 de procente faţă de aceeaşi perioadă din 2010.

Dacă ar fi să ne raportăm la exporturile din acesta an, acestea au crescut de la 4.090 de tone în primele trei luni din 2010, la 4.391 tone în aceeaşi perioadă din acest an, încasările depăşind 4,2 milioane euro. În trimestrul I din 2010, exporturile de astfel de produse au adus un plus de 3,2 milioane de euro.

Potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică (INS), cantitatea de lapte de vacă colectată de unităţile procesatoare a scăzut, în primele cinci luni ale anului, cu 8,9 procente, până la 349.185 tone, comparativ cu perioada similară din 2010, când s-au obţinut 383.503 tone.
De altfel, producţia la lapte de consum a crescut cu 997 tone (+1,0%), până la 97.808 tone, în primele cinci luni ale anului, iar cantitatea de smântână de consum produsă în perioada menţionată a rămas aproximativ egală cu cea obţinută în perioada similară din 2010, respectiv 19.649 tone.

Compania Tetra Pak estimează, pentru România, o scădere a consumului de produse lactate lichide cu 5,3% în 2011, comparativ cu anul trecut, de la 811 milioane de litri în 2010, la 768 milioane de litri în 2011.
Scăderea se va produce în principal din cauza scăderii consumului de lapte cu 6,4%, de la 737 de milioane de litri în 2010, la 690 de milioane de litri în 2011, se arată într-un comunicat al companiei.
Tetra Pak consideră că România se confruntă cu acest declin în consumul laptelui pe fondul pierderii obişnuinţei de a bea zilnic lapte, la care se adaugă criza laptelui ca materie primă (de calitate europeană) şi creşterea TVA-ului, care au condus la măriri de preţ cu repercusiuni directe asupra consumului.

Vizualizat: 3106 | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Video

CLAAS România - soluţii digitale, servicii post-vânzare şi training specializat pentru operatori!

CLAAS România - soluţii digitale, servicii post-vânzare şi training specializat pentru operatori!

Massey Ferguson a convins de la prima lucrare FERME DE VÂNZARE în județul Cluj! IMAGINI DIN DRONĂ // Detalii în descriere Prețul, brandurile și garanția l-au convins pe Mihai Cherecheș să aleagă IPSO Utilaje de Ocazie

Bancul zilei

În vacanţă...

În vacanţă...
De trei ori am fost în vacanţă şi de trei ori soţia mea a rămas însărcinată Detalii