Fiind cotată al treilea producător de lactate de pe piaţa locală, Albalact a înregistrat în primele nouă luni ale acestui an o creştere cu 34% a cifrei de afaceri, la 246 mil. lei (58 mil. euro), şi un avans de 47% al profitului net, până la 3,5 mil. lei (0,83 mil. euro).Veniturile totale au crescut cu 44%, la 282 mil. lei (66,7 mil. euro).
„Piaţa lactatelor se află în continuare sub presiunea crizei de materie primă, a preţurilor, a scăderilor de consum şi puterii slabe de cumpărare. Am investit resurse importante anul acesta pentru lansarea unor produse noi şi campanii, dar am făcut eforturi mai mari şi pentru reducerea costurilor, ca să ne menţinem profitabili. Creşterea business-ului şi câştigarea unor noi cote de piaţă sunt în continuare o prioritate, dar vrem să păstrăm profitabilitatea”, a spus Raul Ciurtin, preşedintele şi directorul general al Albalact.
Totodată, pe măsura profitului sunt şi investiţiile făcute de Albalact în fabricile de procesare, dar şi în atragerea clienţillor prin noutate şi accesibilitate. „Până la sfârşitul anului, vom finaliza investiţiile noi în liniile de producţie la fabrica din Oiejdea, dar şi la fabrica Rarăul, pentru că anul viitor intenţionăm să dezvoltăm portofoliul de produse şi să intrăm în categorii noi. Piaţa lactatelor încă are segmente cu perspective mari de creştere din punct de vedere valoric şi vrem să ne dezvoltăm pe aceste oportunităţi”, a adăugat Raul Ciurtin, citat de zf.ro.
Albalact produce peste 80 de sortimente de lactate sub mărcile Fulga, Zuzu, De Albalact şi Rarăul. În prezent, Zuzu este lider pe segmentul laptelui pasteurizat, cu un market share de 30,4% în volum (conform datelor de piaţă AC Nielsen, Iunie 2011), dar este lider şi în total piaţă de lapte (lapte UHT şi lapte pasteurizat), cu un market share de 21,6% în volum (conform datelor AC Nielsen, Iunie 2011). sursa: zf.ro