Grupul de firme Agricola Bacău a înregistrat, în 2012, o cifră totală de afaceri de 592,49 milioane de lei (aproximativ 133 de milioane de euro), în creştere cu 8% faţă de anul precedent, relevă un comunicat al companiei.
Agricola Internaţional SA Bacău - principala companie a grupului - a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de aproximativ 354,31 milioane lei (circa 80 milioane de euro), faţă de 332,29 milioane lei obţinute în 2011.
“În comparaţie cu 2011, cifra de afaceri a companiei Agricola Internaţional a crescut cu 7%, însă marja netă, deşi pozitivă, este foarte mică. Performanţa economică a companiilor din industria zootehnică a fost serios afectată de creşterea masivă a preţurilor la resursele de bază. Anul trecut, vânzările noastre de carne de pui au crescut efectiv cu 7% în volum în 2012 (32.320 tone) faţă de anul precedent, respectiv cu 20% în valoare - preţ mediu mai mare obţinut în principal din mixul de produse comercializate şi nu din scumpirea acestora. Rezultatul continuă trendul performant pe care echipa Agricola îl menţine în ultimii 4 ani, de creştere a vânzărilor, mai ales în contextul în care vorbim de o piaţă staţionară la carnea de pui”, a declarat preşedintele Agricola Bacău, Grigore Horoi.
În anul 2012, 81% din carnea de pui comercializată a fost carne refrigerată. De asemenea, 19% din producţia de carne a anului trecut a plecat la export, în Germania, Olanda, Franţa, Grecia, cu două procente mai puţin decât în anul precedent însă, în valori absolute, este vorba de cantităţi mai mari cu 7% şi valori cu aproape 6% mai mari. În 2012, Agricola a atras din exporturi circa 11,21 milioane de euro.
Europrod SA, compania din Grupul de firme Agricola Bacău ce comercializează semipreparate şi produse tip ready-meal, şi-a menţinut anul trecut, cumulat, o cotă de piaţă de 19% şi poziţia de lider în categorie. Astfel, în 2012 faţă de anul precedent vânzările de semipreparate şi produse "ready to eat" au crescut cu 11% în volum, respectiv cu 18% în valoare. La ouă de consum, produse la Avicola Lumina Constanţa, s-a înregistrat o creştere cu 14% a bucăţilor vândute în 2011 (52,5 milioane bucăţi).