Agricola Internaţional SA, cea mai importantă companie a Grupului de firme Agricola Bacău, a înregistrat în primele 6 luni ale acestui an o creştere a cifrei de afaceri cu 16%, ajungând în prezent la circa 164,073 mil. lei.
În primul semestru al anului 2011, Grupul de firme Agricola Bacău a înregistrat o cifră de afaceri estimată la aproximativ 240,058 mil. lei, cu 18% mai mult faţă de cifra de afaceri înregistrată în primul trimestru al anului 2010 (204,135 mil. lei).
Rezultatele înregistrate până în acest moment sunt în linie cu obiectivele stabilite la începutul anului. Agricola Bacău şi-a bugetat pentru 2011 o creştere a cifrei de afaceri cu 15% la carnea de pasăre, 19% la semipreparate şi produse ready-meal, 10% la salamuri crude uscate şi preparate fierte afumate, respectiv o menţinere la categoria ouă consum. „Creşterile semnificative ale vânzărilor la carnea de pasăre fac parte din strategia noastră, demarată în aprilie anul trecut printr-un program susţinut de creştere a cantităţilor, cu scopul de a eficientiza activitatea. Dacă anul trecut am comercializat puţin peste 26.000 tone carne de pasăre, în 2011 estimăm că vom comercializa peste 31.000 de tone. E drept că, până în acest moment, aproape 20% din producţia de carne de pui a plecat la export, în contextul în care în 2010 exporturile nu au depăşit 12% din producţie”, a declarat Grigore Horoi, preşedintele Agricola Bacău.
Principalele ţări în care exportă Agricola Bacău sunt Germania, Olanda, Franţa, Grecia şi, mai recent, Marea Britanie, unde deja a plecat primul trasport de produse de tip ready-meal de la Europrod, companie din cadrul Grupului.
Performanţă în vânzări
Vânzările de preparate din carne fierte afumate şi salamuri crude uscate, obţinute la Salbac, companie din cadrul Grupul Agricola Bacău, au înregistrat în semestrul I faţă de perioada similară a anului trecut, creşteri de 11%. Această performanţă a fost înregistrată, în contextul în care piaţa mezelurilor a scăzut câteva procente.
O performanţă bună se poate consemna la grupa salamurilor crude uscate, care a înregistrat creşteri ale vânzărilor de 29%, pe un fond staţionar al pieţei acestor produse.
La categoria semipreparate şi produse de tip ready-meal, obţinute la fabrica Europrod, pe fondul lansărilor de produse refrigerate, în primul semestru s-a înregistrat o creştere în volum a vânzărilor cu 11%
Ouăle de consum, produse la Avicola Lumina Constanţa, au înregistrat o scădere de 15% a vânzărilor faţă de anul precedent în special pe fondul derulării proiectului de modernizare (introducerea cuştilor care asigură un confort sporit păsărilor).
Pe de altă parte, creşterea masivă a importurilor care concurează neloial producătorii autohtoni a generat reduceri foarte mari de preţuri la ouă, în paralel cu creşterea preţurilor de achiziţie a resurselor, fenomen care a afectat echilibrul financiar al companiilor din domeniu.