Grupul de firme Agricola Bacău a depăşit, în 2011, pragul de o jumătate de miliard de lei, înregistrând o cifră totală de afaceri de 508,498 milioane de lei (aprox. 119 mil euro).
În 2011, Agricola Internaţional SA Bacău - principala companie a grupului, a înregistrat o cifră de afaceri de aproximativ 336,118 mil. lei (circa 78,15 mil. euro), faţă de 279,258 mil. lei în 2010.
„În comparaţie cu 2010, cifra de afaceri a companiei a crescut cu 20% iar profitul net reprezintă aproximativ 2% din total venituri. Evident, performanţa economică a companiilor din industria zootehnică a fost serios afectată de preţurile resurselor de bază (cereale, şroturi, etc) care s-au situat în anul 2011 la niveluri foarte înalte (creşteri de preţ de peste 100% faţă de anul 2009, anul izbucnirii crizei resurselor furajere). Prin urmare, vânzările noastre de carne de pui au crescut efectiv cu 20% în volum în 2011 faţă de anul precedent, respectiv cu 32% în valoare, ceea ce reprezintă o adevărată performanţă a echipei Agricola Bacău, mai ales în contextul în care vorbim de o piaţă staţionară la carnea de pui şi de o scădere a consumului de carne în general” a declarat Grigore Horoi, preşedintele Agricola Bacău.
Această creştere de 32% a veniturilor înregistrate exclusiv din comercializarea cărnii de pui se datorează exclusiv creşterii cantitative de 20% a vânzărilor de carne de pui, în 2011, faţă de anul anterior..
Salamurile au crescut vânzările Salbac cu 10% în 2011
În ceea ce priveşte categoria de mezeluri, adică salamurile crude uscate şi preparatele fierte afumate obţinute la Salbac SA, companie din cadrul Grupului de firme Agricola Bacău, cantitatea totală comercializată în 2011 a fost cu 4% mai mare faţă de anul precedent, cu precizarea că salamurile crude uscate au înregistrat anul trecut o creştere în volum de 16 procente faţă de 2010.
Vânzarile totale ale Salbac SA au crescut în 2011 cu 10% (creşterea cifrei de afaceri la grupa salamurilor crude uscate fiind de 23% şi de 16% în volum, la grupa preparatelor fierte afumate înregistrându-se o menţinere a cifrei în raport cu 2010). „Din punctul nostru de vedere, am observat o tendinţă din ce în ce mai accentuantă ce trebuie monitorizată cu atenţie, respectiv creşterea preferinţelor consumatorilor pentru produsele premium, produse percepute ca fiind mai sănătoase, simultan cu scăderea pieţei de produse fierte afumate ieftine. Am comercializat cu aproape 10% mai mult Salam de Sibiu decât în anul precedent”, a precizat Grigore Horoi.
Vânzările de ouă pentru consum au scăzut cu 30%
La ouăle pentru consum, produse la Avicola Lumina Constanţa, compania a înregistrat o scădere cu 35% a bucăţilor vândute în 2011, respectiv cu 30% a cifrei de afaceri.
„De altfel, nu ne-am propus creştere în 2011 pe această grupă de produse, deoarece unitatea s-a aflat într–un program de retehnologizare şi de modernizare a adăposturilor pentru păsări conform normelor europene, ceea ce a însemnat implicit imposibilitatea de a popula capacităţile unde s-a lucrat. Însă pentru anul 2012 ne propunem o creştere de aproape 60% a vânzărilor de ouă consum la Avicola Lumina, iar la celelalte categorii de produse au fost bugetate următoarele creşteri: 10% la carnea de pui, 14% la salamuri crude uscate şi preparate fierte şi afumate şi, respectiv, 12% la semipreparate şi produse tip ready-meal. Pe ansamblu, în 2012 ne propunem o creştere a întregii afaceri cu aproximativ 10 procente” a specificat Grigore HOROI, preşedinte Agricola Bacău.