Agricola Bacău, unul dintre cei mai mari producători de carne de pui din românia și principalul exportator la această categorie, intenţionează extinderea rețelelei proprii de magazine la nivel național, iar pentru aceasta va investi 3 milioane de euro.
Astfel, rețeaua Agricola Bacău va crește în această perioadă de la 43 de magazine în prezent, la 170 de magazine. Investiția medie în remodelarea magazinelor existente este estimată la 15.000 de euro per magazine, fără echipamentele frigorifice folosite pentru expunerea produselor.
„Extinderea rețelei proprii de magazine reprezintă o direcție strategică potrivită pentru susținerea planurilor noastre de dezvoltare. Este o bună sursă de cash, dar și un important vector de imagine pentru comunicarea valorilor companiei și a brandului”, a declarat Grigore Horoi, președintele Agricola Bacău, citat de capital.ro.
Un nou concept – „căsuţa Agricola”
Conceptul de magazine ce urmează a fi lansat este cel de „casă în casă” și a fost elaborat împreună cu firma Ideasie din Franța. Acest concept a presupus ca în spațiile mai generoase să fie construită o „căsuță Agricola”, unde sunt prezentate categoriile de produse din carne, dar și produse complementare care pot intra în oferte.
Noile magazine alocă și un spațiu produselor românești, numit „foarte românesc”, unde vor fi promovate produsele tradiționale ale unor producători locali mici și spațiu pentru produse calde.
„Avem ferme proprii, producem carne proaspătă, de bună calitate, care ajunge rapid în rețeua proprie de magazine. De aceea, am trecut la o restructurare a portofoliului de produse, din care am exclus în primul rând produsele industriale (detergenți, produse de igienă personală) și am păstrat produsele de bază (ulei, zahăr, făină, mălai, pâine), fructe proaspete și răcoritoare”, a spus Irina Comănescu, directorul rețelei de magazine Agricola Bacău.
Ce obiective urmăresc noile campanii Agricola Bacău
Potrivit președintelui Agricola Bacău, toate aceste demersuri au ca scop final creșterea vânzărilor.
Dacă în 2010, cifra de afaceri obținută pe segmentul rețelei proprii de magazine a avut o pondere de 11% în cifra de afaceri a companiei Agricola Internațional, obiectivul este ca în 2013, această pondere să ajungă la 30%.
Agricola Bacău este unul dintre cei mai mari producători de carne de pui din România și principalul exportator la această categorie. În 2010, Agricola Bacău deținea 14% din piața cărnii de pui și este lider pe piața de semipreparate și produse de tip ready-meal, cu 19%. Compania a dublat anul acesta ponderea cărnii de pui exportate în țări precum Italia, Germania și Franța, de la 11% în 2010, la 22% anul acesta.