FRUNZA ÎNLOCUITĂ CU O OAIE! Ministrul turismului, Mircea Dobre, ar vrea să reconstruiască brandul turistic al României într-o o viziune mioritică. Astfel, frunza care apare acum în brand ar urma să fie înlocuită cu o oaie. Reconstituirea baladei Miorița ar trebui să-i determine pe turiști să viziteze România.
Săptămâna trecută, la o întâlnire cu reprezentanții mediului de afaceri ministrul turismului Mircea Dobre ar fi spus că vrea să reconstruiască brandul turistic în jurul baladei Miorița. Inițial, cei prezenți au crezut că ministrul glumește, dar și-au dat seama că nu e glumă când ministrul le-a prezentat ca exemplu, pe un ton serios, Spania, care își asociază imaginea cu un taur, Franța, cu cocoșul galic, și le-a vorbit și despre vacă, care se regăsește și ea în brandul unor țări. În acest context, ministrul le-a explicat că Miorița ar reprezenta mai bine decât frunza imaginea turismului românesc, scrie Profit.ro.
Ministrul Dobre ar fi spus "că renunță la acea frunză și merge pe o variantă cu Miorița", pe o viziune mioritică.
Într-adevăr, ne-a anunțat că vrea să facă această chestiune și nu s-a consultat cu noi pe tema ei. Dânsul are un stil personal arogant în care nu se mai consultă cu nimeni. Ne-a informat că o să schimbe această chestiune, iar noi ne-am obișnuit cu acest stil. Eu cred că dacă nu lucrăm împreună, nu facem nimic, a declarat Nicu Rădulescu, președintele Organizației Patronatelor din Turismul Balnear, pentru Profit.ro.
Cum ar putea atrage oaia turiștii străini când Miorița e o baladă populară tristă, spune Rădulescu, care nu generează prea mult optimism, ba dimpotrivă, e pesimistă, iar ciobanul e resemnat cu gândul că va fi omorât.
Nu e o discuție oficială, am lansat o idee. Să ne folosim de simbolurile naționale, cum e Miorița. Să schimbăm puțin strategia. Eu am venit cu o idee, a declarat ministrul turismului, Mircea Dobre, penru Antena 3. Brandul de țară actual a fost plătit cu 850.000 de euro.