START CAMPANIE DE PROMOVARE A CĂRNII DE OAIE! Pe ritmuri de muzică populară, cu tulnice, cântece vechi și-n fum de oaie la proțap a fost lansată de ministrul agriculturii, Petre Daea, campania Alege Oaia.
Tocănița de oaie sfârâia, mămăliga era gata când a apărut șeful de la Agricultură, primit cu aplauze de fermieri. Nu bine a sosit la cortul campaniei că Petre Daea a fost abordat de un producător de ovine în vârstă de 76 de ani, "ţăranul sărac din Vrancea" după cum s-a autointitulat, care l-a certat pentru că nu a făcut nimic pentru ciobanii din zonă pentru a-şi putea valorifica lâna, oferindu-i totodată un balot cu "două kilograme de lână şi trei kilograme de ciulini".
Domnule ministru, veniţi în mijlocul nostru pentru că aţi venit în Vrancea doar la degustare de vinuri, dar noi vrem să facem un festival din crama ţăranului. Nu întreabă nimeni de vinul ăsta. Avem în Vrancea 24.000 de hectare şi toate sunt pârloagă. O să mâncăm reziduurile capitaliştilor, a spus producătorul care este şi preşedinte al Cooperativei " Ţăranul sărac" şi lider de sindicat la Propac.
Petre Daea i-a promis țăranului că va curăța cu mâinile lui lâna de scai.
Este un moment excepţional astăzi când lansăm acest program de promovare a consumului de carne şi a produselor din carne de oaie, dar şi a celor din lapte de oaie. Îi felicit pe toţi crescătorii de ovine din România. Am făcut acest lucru pentru crescătorii de ovine şi din respect pentru munca pe care o desfăşoară în locuri pe care unii nu au ajuns nici măcar cu dorinţa de a ajunge acolo.
Programul acesta pe care îl veţi vedea acum aici va fi peste câteva zile la Bucur Obor şi apoi în toată ţara în capitalele de judeţ, în aşa fel încât în România să putem dezvolta acest interes pentru carnea de oaie şi a produselor din carne de oaie.
Am făcut acest program cu reprezentanţii structurilor asociative din acest sector care au dorit să vină cu eforturile proprii şi cheltuiala proprie pentru acest eveniment socotind că se dezvoltă consumul în România, iar fermierii pot să îşi desfacă produsele şi să câştige în urma muncii pe care o depun, a declarat Daea.
Ministrul agriculturii le-a promis fermierilor că din 2018 va organiza pieţe de gros pentru crescătorii de ovine din toată ţara, astfel încât fermierii să poată să îşi aducă animalele să le valorifice în condiţii sigure.
Începând cu anul 2018 vom face pieţe de gros în toate capitalele de judeţ şi în Bucureşti, autorizate sanitar-veterinar, unde oamenii îşi vor putea aduce animalele pentru a le valorifica, a spus Daea.
Campania Alege Oaia lansată în cadrul târgului internațional INDAGRA se va desfășura timp de trei luni. Scopul campaniei este reabilitarea cărnii de oaie, creșterea consumului de carne de oaie în rândul românilor, atragerea forţei de muncă în sectorul de prelucrare a cărnii şi a produselor din carne de oaie, dar şi păstrarea tradiţiilor privind preparatele culinare din această specie, în special în zonele montane.
Potrivit datelor statistice publicate de Oficiul european de statistică (Eurostat) în luna februarie, în 2014, România era al treilea crescător de ovine din UE cu 9,5 milioane ovine, respectiv 11% din efectivul total de ovine din UE de 84,2 milioane animale. Peste un sfert (27%) din ovinele din UE erau crescute în Marea Britanie, care număra 23 milioane ovine, urmată de Spania (18%) şi România (11% cu 9,5 milioane ovine). (sursă date Agerpres)