Pentru a șasea oară consecutiv, turismul german a înregistrat un record de peste 436 de milioane de înnoptări în diverse structuri de primire turistică.
Tot mai mulți germani aleg să își petreacă vacanțele în propria lor țară. 82 la sută din totalul înnoptărilor revin turiștilor autohtoni. Pe lângă vizitarea orașelor, turiștii aleg din ce în ce mai mult regiunile rurale pentru a-și petrece concediul, a observat Uniunea Agricultorilor Germani DBV cu ocazia celei de-a 50-a ediții a Târgului Internațional de Turism de la Berlin.
Turiștii aleg din ce în ce mai mult să își viziteze propria țară, întrucât în ultimii ani s-a investit mult în pensiuni și hoteluri moderne, precum și în oferta culturală și de petrecere a timpului liber. „Atractivitatea culturii autohtone, factorul de agrement, multitudinea de oferte pentru practicarea a diverselor sporturi, posibilitatea de recreere în natură și, nu în ultimul rând, deliciile culinare cu posibilitatea de a vedea cum se prepară produsele alimentare sunt, pe lângă contactul personal cu gazdele, principalele motive care îi determină pe turiști să aleagă turismul rural“, a spus Ute Mushardt, președinta Grupului de lucru pentru agroturism din Germania.
Ofertele de turism rural cuprind, pe lângă turismul tradițional destinat familiilor, și oferte individualizate și exclusive de petrecere a timpului liber pentru persoane care călătoresc singure. Multe familii de agricultori consideră că ofertele turistice pentru familii reprezintă o perspectivă de afaceri pe termen lung. Agroturismul devine, în același timp, un pilon important al economiei regionale, pentru că el crează locuri de muncă și generează venituri și în domeniul meșteșugurilor și al gastronomiei, a subliniat Mushardt. Pentru a exploata și mai bine potențialul turismului rural, este necesar ca internetul de bandă largă să acopere o arie cât mai extinsă la sate și să se investească în continuare în îmbunătățirea infrastructurii de transport.