Produsele agricole europene vor putea fi promovate în Uniunea Europeană și în țările terțe prin intermediul a 20 de programe aprobate recent de Comisia Europeană (CE).
Bugetul total al celor 20 de programe este de 46,5 milioane de euro, din care UE asigură 23,3 milioane, pe o durată de trei ani. Programele se concentrează pe mai multe categorii de produse, de la produsele de calitate (DOP, IGP și STG), produsele ecologice, fructe și legume proaspete, până la vinuri, lapte și alte produse lactate, flori, fructe, legume prelucrate, cereale și orez procesate, etichetarea ouălor.
Din cele 20 de programe, 12 vizează piața internă europeană, iar celelalte 8 vor funcționa în țările terțe America de Nord, China, Orientul Mijlociu, Asia de Sud-Est, India, America Latină, Norvegia, Azerbaidjan, Belarus și Turcia.
Normele actuale ale UE prevăd finanțarea măsurilor de promovare și informare cu privire la produsele agricole pe piața internă și în țările terțe enumerate, cu un buget anual alocat de aproximativ 60 de milioane de euro. Bugetul este prevăzut să crească la 200 de milioane de euro până în 2020.
Conform Reprezentanței în România a Comisiei Europene, măsurile de finanțare pot consta în campanii de promovare și de publicitate care să pună accent pe avantajele produselor, pe calitatea lor, pe etichetarea, bunăstarea animalelor, specialităților tradiționale și ecologice și a metodelor de producție. De asemenea, pot primi finanțare târgurile, evenimentele și alte campanii de informare. „Pentru a participa, organizațiile profesionale interesate își prezintă propunerile statelor membre – există două perioade de depunere. Statele membre trimit apoi Comisiei lipsa propunerilor selecționate, împreună cu o copie a fiecărui program. Comisia evaluează programele și decide dacă acestea sunt eligibile”, se arată în informarea Comisiei.