Organizaţiile profesionale şi interprofesionale din domeniul agroalimentar pot obţine fonduri europene pentru promovarea produselor pe piaţa piaţa Uniunii Europene (UE) şi în ţări terţe. 50% din costurile programelor de promovare vor fi finanţate de UE, conform datelor publicate pe site-ul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR).
Pentru a putea beneficia de finanţarea europeană organizaţiile profesionale şi interprofesionale interesate trebuiau să transmită propunerile de programe MADR până la data 30 noiembrie 2011, iar programele preselectate la nivel naţional vor fi înaintate Comisiei Europene până la data de 15 februarie 2012 spre evaluare şi selecţie finală.
Aceasta va decide până cel târziu la 30 iunie 2012 care sunt programele pe care le poate cofinanţa. Dacă UE îşi dă acordul şi finanţează aceste programe cu 50% din costul programului de promovare, restul fondurilor revine statului membru şi organizaţiilor profesionale şi interprofesionale, acestea din urmă trebuind să contribuie cu cel puţin 20%.
Conform datelor MADR, activităţile finanţate pe piaţa UE pot fi legate de promovarea fructelor şi legumelor proaspete sau procesate, a inului textil, a plantelor vii şi produselor de horticultură ornamentală, ulei de măsline şi măsline de consum, uleiuri din seminţe, lapte şi produse lactate, carne proaspătă, refrigerată sau congelată, produsă conform standardelor de calitate comunitare sau naţionale, de marcarea ouălor destinate consumului uman, miere şi produse apicole, vinuri cu denumire de origine protejată sau indicaţie geografică protejată, carne de pasăre.
Programele de promovare se realizează pe o perioadă de cel puţin un an şi de cel mult trei ani de la data intrării în vigoare a contractului.
Promovarea produselor agricole constituie o măsură a politicii agricole comune, a cărei finanţare se asigură din bugetul Fondului European de Garantare Agricolă (FEGA).
Sursa: Agerpres