China a reuşit să depăşească Statele Unite ale Americii, devenind în 2011 cea mai mare piaţă de produse alimentare din lume, potrivit estimărilor grupului britanic de analiză din industria alimentară IGD.
Anul trecut, sectorul alimentar chinez a înregistrat o cifră de afaceri de 970 miliarde dolari, cu 56,5 miliarde mai mult decât a realizat piaţa americană. Această schimbare intervine într-un moment în care China se confruntă cu o inflaţie a preţurilor la alimente şi o economie în creştere, stimulată de bunăstarea populaţiei.
Mai mult decât atât, previziunile IGD susţin că până la sfârşitul anului 2014 piaţa băcăniilor din China va atinge valoarea de 1,46 triliarde de dolari, de trei ori peste nivelul înregistrat în 2006. Analiştii britanici au remarcat totodată faptul că populaţia chineză are tendinţa de a renunţa la alimentaţia bazată pe orez şi carne de porc în favoarea unei dietei care cuprinde produse lactate, făinoase, cereale, carne roşie şi albă, ceea ce a contribuit la creşterea preţurilor în întreaga lume.
„În pofida încetinirii ritmului de creştere economică, măsurile de stimulare a consumului intern reprezintă o oportunitate pentru retaileri. De exemplu, veniturile mai mari ar putea duce la creşterea numărului de clienţi”, spun experţii britanici.
De asemenea, raportul IGD estimează că până în 2015 grupul celor patru mari state emergente format din Brazilia, Rusia, India şi China va domina piaţa alimentară la nivel mondial. În prezent, China este a doua cea mai mare putere economică a lumii şi cel mai populat stat de pe glob.