În 2015, după trei ani de implementare, se finalizează faza pilot a proiectului socio-economic „O șansă pentru familia ta” – inițiat de Danone România împreună cu fundația Heifer și susținut de fondul de investiții internațional Danone Ecosystème.
Proiectul a avut peste 500 de beneficiari direcți și aproximativ 7000 indirecți, la nivelul întregii comunități.
Potrivit unui comunicat al companiei, peste 2 milioane de euro au fost investiți în proiect, 214 juninci de rasă superioară fiind oferite gratuit gospodarilor din 3 comunități rurale: Zimnicea (jud. Teleorman), Cocorăștii Colț (jud. Prahova) și Belin (jud. Covasna).
Aceștia au donat la rândul lor mai departe 170 de vițele - primele născute, urmând principiul de bază al fundației Heifer International: Dar din dar. În plus, s-a avut în vedere îmbunătățirea materialului genetic existent, prin distribuirea a peste 7000 de doze de inseminare artificială, de calitate superioară.
În Zimnicea, unde gospodarii s-au asociat, existând implicare la nivel de comunitate, proiectul a fost extins, generând un model sustenabil de producție de lapte de calitate europeană, care să susțina dezvoltarea viitoare a localității. Pe lângă văcuțe, gospodarii au primit și utilizează în comun instalații performante care asigură calitatea laptelului produs: 24 de stații de muls mobile, precum și tancuri de răcire și stocare pentru lapte și peste 500 de bidoane de inox pentru colectare. Totodată, gospodarii beneficiari au participat la cursuri despre sănătatea, nutriţia, îngrijirea şi mulsul văcuţelor, pentru a obţine lapte conform cu cerinţele de calitate ale Uniunii Europene. Au fost create și patru noi locuri de muncă.
„Danone produce în fabrica din București aproximativ 1 milion de iaurturi zilnic, pentru care avem nevoie de lapte de cea mai bună calitate. Avem parteneriate deja tradiționale cu fermieri români pentru furnizare de lapte, dar în același timp ne interesează să ajutam și micii gospodari să crească. „O șansă pentru familia ta” este un exemplu de proiect de succes, în care investiția a fost de peste 2 milioane de euro, pentru a susţine și crește producţia locală de lapte de calitate și a contribui totodată la dezvoltarea economică sustenabilă a unor comunități locale. Ceea ce am reușit în Zimnicea este trecerea de la văcuța din gospodărie, ca mijloc de subzistență, la soluții de dezvoltare economică sustenabilă, bazate pe buna valorificare a resurselor locale, la nivel de comunități. Proiectul realizat de Danone, împreună cu Fundaţia Heifer, şi-a dovedit viabilitatea şi poate fi aplicat și în alte localități din zone defavorizate economic. Danone promovează un principiu important: să se îngrijească de ecosistemul în care își desfășoară activitatea și să contribuie la dezvoltarea lui. Succesul acestui proiect ilustrează perfect acest principiu, iar Danone a generat şi o nouă sursă de aprovizionare cu lapte românesc de cea mai bună calitate”, a declarat Dieter Schulz, Director General Danone pentru Europa de Sud Est.
Proiectul socio-economic „O șansă pentru familia ta” a fost lansat în 2012, țintind comunități de gospodari din zone cu potențial economic redus. Preocuparea Danone de a susţine producţia locală de lapte se concretizează și în alte programe, dedicate fermelor româneşti, în care investește de aproape 10 ani. Programul „Spre Vest” este un exemplu în acest sens. Prin acest proiect, lansat încă din 2006, Danone acordă susținere fermierilor pentru dezvoltarea și modernizarea afacerilor lor.