Conform unei informări de presă sosită de la MADR, onor ministrul agriculturii, Petre Daea, „va fi alături de caravana Campaniei naţionale de informare şi promovare „Alege oaia”. În cadrul aceluiaşi eveniment, mult stimata Instituţie a Prefectului din judeţul Sibiu va purcede deîmpreună cu Asociaţia Producătorilor de Telemea de Sibiu la prezentarea „Produsului Telemea de Sibiu” - IGP.
Informaţia de presă MADR aminteşte faptul că zilele viitoare se va depune şi documentaţia pentru obţinerea IGP-ului (a nu se citi altfel decât Indicaţie Geografică Protejată). Poate că astfel vor dispărea aproape toate magazinele cu telemea de la Sibiu de prin marile oraşe. Că pre la noi nu mai există decât telemea de Sibiu şi mere de Voineşti. Oricum produsul care se va geografiza curând va deveni, cu certitudine, „telemea de la oieri pentru boieri”.
Deci sâmbătă şi duminică, pe 18 şi 19 noiembrie, în faţa complexului comercial Shopping City din Sibiu, ţugulanii flămânzi sau doar curioşi a afla gustul pastramei, tocanului şi a celorlaltor produse, încă negeografizate, se pot adăsta în devălmăşie alături de oficiali şi semioficiali. Spun alături deoarece masa oficialilor va fi cu certitudine la separeul de 3,6 stele cucuiete al caravanei ministeriale. Cravană propovăduitoare a consumului de oaie întru creşterea economiei mioritice dincolo de cei 7% parafaţi deja.
Efectul caravanei la Sibiu va avea rezonanţe internaţionale, ştiut fiind că urbea actualului preşedinte al României este înţesată de turişti sosiţi la Târgul de Crăciun. Probabil turiştii vor povesti cum se desfată românii gratis şi pe muzici populare cu de-ale oilor produse.
Pentru că toată această promovare a consumului de produse de la stână seamănă mai mult cu o pomană de tip electoral. Asta deoarece peste tot se află însemnele partidului şi ale ministerului. Desigur, o pomană cu pretenţie de campanie de promovare în care micul s-a altoit cu pastrama, iar berea cu mustul. Şi se pare că, la final, deşi îmi doresc să mă înşel, cei câştigaţi vor fi tot politicenii care şi-au văzut discursurile populiste date pe toate canalele media, pe când oierii vor rămâne cu aceiaşi muşterii de până-n caravană. Chiar mai pretenţioşi şi cu mai multe fiţe. Că aşa sunt clienţii atunci când marfa este pe ghiftuitelea.
Nu ştiu unde s-au sacrificat oile pentru satisfacerea nevoilor caravanei în lipsa abatoarelor de ovine, cum nu ştiu nici dacă măria sa ANSVSA-ul ar fi aprobat ceea ce se întâmplă acum, dacă în spatele acţiunii nu ar fi fost interesul politic. Dar la noi orice se poate atunci când interesul politic o cere. Inclusiv aburirea angajaţilor APIA!
Cred că depărtarea de realitate a făcut ca excesul caravanei să devină totuşi butaforic, iar demersul în sine, cu un iniţial scop nobil, să se transforme într-o chiolhanediadă politrucă. Aşa cum toate poveştile copilăriei se transformă în scenarii apocaliptice iar feţii frumoşi în bestii! Mama ei de realitate!