NICI UN DOSAR AUTORIZAT LA PLATA SPRIJINULUI CUPLAT ÎN DOUĂ ZILE. Şeful APIA, Adrian Pintea, spune, clar, că nu este din vina angajaţilor care au protestat. Vezi ce explicaţii a dat acesta, pentru AGROINFO, despre plata subvenţiilor către crescătorii de bovine.
Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) a anunţat că, din 16.11.2017, începe autorizarea la plată a femierilor care au solicitat, în cadrul Campaniei 2017, sprijin cuplat în sectorul zootehnic (SCZ). Detalii AICI: APIA: ANUNŢUL OFICIAL despre PLATA AVANSULUI pentru CRESCĂTORII DE BOVINE!
AGROINFO a aflat, din mai multe surse din APIA, că aplicaţia pentru plata SCZ la bovine nu a funcţionat nici joi 16 noiembrie 2017, nici vineri, 17 noiembrie. Aşa că l-am întrebat direct pe şeful APIA, Adrian Pintea, câte dosare pentru plata avansului din sprijinul cuplat zootehnic (SCZ) pentru crescătorii de bovine au fost autorizate la plată în primele două zile de la începerea plăţilor şi dacă aplicaţia informatică pentru plata acestei subvenţii este funcţională. Directorul general al APIA nu recunoaşte că ar fi probleme cu sistemul informatic. Spune că se lucrează la plata subvenţiilor către crescătorii de bovine.
Începând din 16 noiembrie s-a dat drumul la controlul administrativ al cererilor pentru sprijinul cuplat la bovine, iar astăzi (vineri, 17 noiembrie 2017–n.red.) s-au transmis prin direcţiile de specialitate să se meargă în continuare cu al doilea control, iar după ora 24 (noaptea de vineri, 17 noiembrie spre sâmbătă, 18 noiembrie – n.red.) se parametrizează sistemul, în sensul în care se vor face primele transferuri. Se lucrează la ele. Efectiv transfer pe SCZ nu s-a făcut, dar se lucrează, a declarat Adrian Pintea, pentru AGROINFO, la finalul zilei de vineri, 17 noiembrie.
AGROINFO: Funcţionează aplicaţia pentru autorizarea la plată a SCZ la bovine?
Adrian Pintea: Da, în ceea ce priveşte sprijinul cuplat, după ora 24 se vor face şi primele transferuri, le va face aplicaţia. Nu este nevoie ca angajaţii APIA din teritoriu să lucreze efectiv. Aparatul Central al APIA va avea asigurată o permanenţă, în care colegii de la direcţia de specialitate urmăresc ceea ce se va transmite.
AGROINFO: Este vreo legătură între faptul că nu a fost autorizat la plată nici un dosar şi protestele angajaţilor APIA din teritoriu?
Adrian Pintea: Nu este nici o legătură. A fost într-adevăr activitatea puţin bulversată atunci, dar colegii şi-au făcut datoria şi înainte şi după acele ore.
SOFTUL APIA: CONTRACT EXPIRAT, LICITAŢIE CU PROBLEME!
V-au convins aceste răspunsuri ale şefului APIA? Pe noi, nu prea. Mai mult, AGROINFO a aflat că orice eroare a softului durează până la 30 de zile pentru a fi rezolvată, din cauză că vechiul contract, încheiat cu Siveco-Teamnet, pentru mentenanţa sistemului informatic (softului) cu care APIA face plăţile către fermieri a expirat, iar licitaţia pentru un nou contract este încă în desfăşurare.
Pentru orice eroare de soft, termenul pe care îl primim de la Centrul Suport este de 30 de zile. Mai nou, pe campaniile anterioare, dacă avem o eroare, ne transmit, sec, că pentru campaniile acelea nu mai au contract şi nu ne pot ajuta. Este foarte greu să le explici fermierilor de ce nu la dai banii, au declarat, pentru AGROINFO, surse din APIA care lucrează efectiv la autorizarea la plată a cererilor fermierilor.
Agenţia de Plăţi a publicat la începutul lunii august anunţul de participare pentru contractul „Servicii de mentenanţă, extindere şi dezvoltare a sistemului informatic al APIA”. Contractul care vizează dezvoltarea şi mentenanţa pentru următorii trei ani a sistemului informatic al APIA care gestionează cererile de subvenţii ale fermierilor este estimat la peste 21,2 milioane euro. AGROINFO a scris pe ce vor fi plătiţi aceşti bani AICI: MILIOANE de LEI pentru SOFT-ul APIA! PE CE SE DUC BANII!
APIA a primit trei oferte: prima din partea S&T România SRL, în asociere cu Teamnet World Professional Services (care face parte din Grupul Teamnet, înfiinţat de Sebastian Ghiţă) şi Ymens Teamnet SRL, a doua din partea Siveco România, iar a treia ofertă a fost depusă de asocierea condusă de Telekom România Communications şi din care mai fac parte Best Internet Security, Trencadis Corp SRL, Soft Business Unuin.
Licitaţia este în desfăşurare, în faza de analiză a Comisiei care face această evaluare. Nu s-a încheiat încă nici un contract, a declarat Adrian Pintea, pentru AGROINFO. Când l-am întrebat care este termenul de finalizare a licitaţiei, şeful APIA ne-a răspuns sec: „Toate termenele legale”. Ne-a mai răspuns că "nu ştiu o dată exactă" de când este expirat vechiul contract pentru softul APIA.
Licitaţia pentru softul APIA ar fi însă cu probleme. Potrivit portalului Romaniaonline, şefa achiziţiilor APIA, Cristina Gavrilă, ar fi „dat peste cap toată procedura juridică prin care instituţia trebuie să contracteze mentenanţa softului cu care se fac plăţile din bani europeni”. Aceeaşi publicaţie susţine că „surse din MADR vorbesc despre încălcări pe bandă rulantă a legii achiziţiilor publice şi intenţia de favorizare a unora dintre firmele participante.”