Piaţa lactatelor a rămas constantă în ultimii ani, la aproximativ 800 mil. euro, pe fondul diminuării puterii de cumpărare şi a consumului, însă până în 2017 ar putea creşte cu 7,3%, afirmă directorul general al Albalact, Stephane Batoux.
„Piaţa lactatelor a rămas constantă de câţiva ani încoace, la nivelul de aproximativ 800 de milioane de euro. Diminuarea puterii de cumpărare şi a consumului, care s-a manifestat în ultimii ani de la începutul crizei, a contractat şi piaţa lactatelor, ca multe alte pieţe. (...) Un studiu Euromonitor din 2012 arată că, în România, consumul de lactate se situează la aproximativ 60 de litri pe cap de locuitor pe an şi este cel mai mic din Europa. Există şi o parte pozitivă în această situaţie: ca urmare a consumului scăzut, România are cel mai mare potenţial de creştere a sectorului lactatelor, cu o estimare de creştere a acestei pieţe cu 7,3% până în 2017”, a spus Stephane Batoux, citat de Agerpres.
Directorul general al Albalact consideră că reducerea TVA la alimente la 9% va dinamiza consumul şi va întări puterea de cumpărare. „(...) Estimăm că reducerea TVA ar trebui să aducă o scădere de 12% a preţului de raft al produselor alimentare, dar asta depinde şi de politica de preţ a comercianţilor”, a mai spus şeful Albalact.
În 2012, România avea cel mai mic consum de lactate din UE
Acesta a precizat că, potrivit studiului Euromonitor din 2012 privind consumul de lactate, chiar şi Bulgaria ne-a depăşit la acest capitol, în condiţiile în care în România consumul era de aproximativ 60 de litri pe cap de locuitor pe an, fiind cel mai mic din Europa.
„În 2012, Bulgaria avea un consum de 84 de litri pe cap de locuitor pe an, Ungaria - 165 litri/cap de locuitor/an, Croaţia - 237 litri/cap de locuitor/an. Este un aspect care ţine şi de tradiţie, dar şi de educaţie. România nu are o tradiţie în consumul de lactate şi, abia în ultimii ani, consumatorii români au început să înţeleagă faptul că lactatele contribuie la o alimentaţie echilibrată, în special la copii. Tocmai din nevoia unui program de încurajare a consumului de lactate a luat naştere şi programul 'Laptele şi Cornul', finanţat de Uniunea Europeană”, a mai spus Stephane Batoux.
Albalact a debutat, pe 3 iunie, pe piaţa reglementată administrată de Bursa de Valori Bucureşti (BVB)
Albalact a debutat, pe 3 iunie, pe piaţa reglementată administrată de Bursa de Valori Bucureşti (BVB), în urma transferului de pe piaţa Rasdaq. Compania a venit pe piaţa principală a BVB cu o cifră de afaceri de 474,9 milioane lei în 2014 - mai mare cu 12% decât în 2013 - şi cu un obiectiv de creştere cu 7% a afacerilor în 2015, până la 508,55 milioane lei. Compania şi-a bugetat un profit operaţional (EBITDA) de 31 milioane lei pentru anul 2015, arată raportul financiar individual pe anul 2014 aprobat în Adunarea Generală a Acţionarilor din luna aprilie 2015.
Grupul Albalact a încheiat primele trei luni din 2015 cu o cifră de afaceri de 121,26 milioane lei, cu 11,9% mai mare decât cifra de afaceri consolidată a grupului din aceeaşi perioadă a anului trecut. Profitul obţinut de grupul de companii Albalact în primul trimestru este de 3,57 milioane lei, mai mare cu 24% faţă de profitul din aceeaşi perioadă a anului trecut, mai notează Agerpres.