S-a demonstrat științific efectul benefic al dietelor mediteraneene cu legume și ulei de măsline.
Studiul a fost finanțat de British Heart Foundation și realizat de Kings College din Londra, precizează La France Agricole.fr. Rezultatul studiului a fost dat publicității de Academia Națională de Științe din SUA. Potrivit PNAS Proceedings (publicația oficială a Academiei), dieta mediteraneană include, de obicei, grăsimi nesaturate găsite în uleiul de măsline, nuci, avocado, etc și legume, cum ar fi spanacul, țelina sau morcovii care sunt bogate în nitriți și nitrați . Când aceste două grupuri sunt combinate pentru hrana omului, din reacția acizilor grași nesaturați și compușii cu azot din legume rezultă acizi grași nitro. Acțiunea acestora neutralizează o enzimă numită „epoxid hidrolaza” implicată în apariția tensiunii arteriale.
Potrivit profesorului Philip Eaton, profesor de biochimie cardiovasculară la Kings College din Londra , „rezultatele studiului confirmă că dieta mediteraneană cu ulei de măsline sau de cocos extra virgin poate reduce incidența de probleme cardiovasculare , cum ar fi accidentul vascular cerebral, insuficiența cardiacă și atacurile de cord” .






