PROIECT DE HOTĂRÂRE. 2.500 de lei pentru fermierii care vor să cumpere berbeci și țapi de rasă! Este un ajutor de minimis pentru care sunt alocate 24 de milioane de lei. Proiectul de hotărâre este publicat pe pagina oficială a Ministerului Agriculturii! Iată cine beneficiază de bani, actele necesare, unde se depun cererile, cine verifică beneficiarii!
Maximum 2.500 lei/cap berbec din rasă/țap, mascul de reproducție de rasă pură cu vârsta cuprinsă între minimum 12 luni și maximum 36 luni, din următoarele rase:
OVINE: Suffolk, Charollais, Ile de France, Rasa de carne Palas, Texel, Țurcană (cea mai răspândită de la noi), Țigaie, Karakul, Cap Negru de Teleorman, Cap Negru German, Hampshire, Merinos de Palas, Lacaune, Friză, Awassi, Blanche du Massif Central, Vendeen, Berrichon du Cher, Chamoise, Rouge de l’Ouest, Merinofleisch.
CAPRINE: Albă de Banat, Carpatină, Alpină Franceză, Saanen, Boer, Murciano-Granadină, Nubiană și Nobilă Germană.
BENEFICIARII AJUTORULUI!
Crescători de ovine/caprine, persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale şi întreprinderi familiale, constituite potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, cu modificările şi completările ulterioare;
Crescători de ovine/caprine, persoane fizice care deţin atestat de producător emis potrivit prevederilor Legii nr. 145/2014 pentru stabilirea unor măsuri de reglementare a pieţei produselor din sectorul agricol, cu modificările şi completările ulterioare.
Crescători de ovine/caprine, persoane juridice, precum şi orice forme asociative cu personalitate juridică constituite conform legii.
CONDIȚII DE ELIGIBILITATE
Beneficiarii ajutorului de minims au următoarele obligații:
a) să dețină minimum 60 capete femele ovine, pe beneficiar.
b) să dețină minimum 60 capete femele caprine, pe beneficiar.
(2) Achiziţionarea de berbeci/țapi de reproducție din rase specializate se realizează respectând proporția de un berbec/un țap din rase specializate la 30 de capete femele ovine/20 capete femele caprine deţinute de beneficiar.
(3) Numărul maxim de berbeci/țapi de reproducţie care poate fi achiziţionat de un beneficiar, trebuie să corespundă, aplicând proporţia prevăzută, unui număr de 700 capete femele ovine/350 capete femele caprine.
c) să deţină registrul individual al exploataţiei, completat și actualizat, în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 21/2004 al Consiliului din 17 decembrie 2003 de stabilire a unui sistem de identificare şi de înregistrare a animalelor din speciile ovină şi caprină şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 1.782/2003 şi a Directivelor 92/102/CEE şi 64/432/CEE.
d) se obligă prin angajament scris să menţină în exploatație berbecii/țapii de reproducție din rase specializate, achiziționați, pe o perioadă de minimum 3 ani începând cu data la care sprijinul financiar a fost acordat,
e) se obligă prin angajament scris să înscrie în Registrul Genealogic, produșii femeli obținuți din monta naturală cu berbecii/țapii de reproducție din rase specializate achiziționați în baza prezentei hotărâri, în cazul raselor pentru care se face reproducție în rasă pură, conform standardelor de rasă.
(5) Prin excepție, în caz de forță majoră, respectiv, boală sau mortalități, berbecii/țapii de reproducție din rase specializate, pot fi înlocuite cu animale identificate și înregistrate în RNE și Registrul genealogic, în aceleași condiții de rasă, valoare genetică, vârstă și preț, cu obligația depunerii documentelor justificative și a completării documentației inițiale în mod corespunzător.
În cazul nerespectării prevederilor de la art.5, beneficiarii schemei de minimis sunt obligaţi la restituirea contravalorii sprijinului financiar, la care se adaugă penalităţi şi dobânzi, de la data încasării acestuia, cu respectarea prevederilor legale.
ACTE NECESARE!
a) original și copie a BI/CI al/a solicitantului persoană fizică, sau după caz, împuternicire/procură notarială şi o copie a BI/CI al/a reprezentantului legal, pe copie se scrie „conform cu originalul”;;
b) original și copie a atestatului de producător, emis potrivit prevederilor Legii nr. 145/2014 pentru stabilirea unor măsuri de reglementare a pieţei produselor din sectorul agricol, cu modificările şi completările ulterioare, în cazul persoanelor fizice, pe copie se scrie „conform cu originalul”;;
c) original și copie a certificatului de înregistrare la Registrul Comerţului, în cazul persoanelor juridice și în cazul beneficiarilor prevăzuți la art. 4, lit. a), precum si copie a BI/CI a împuternicitului persoană fizică, pe copie se scrie „conform cu originalul”;
d) declarație pe proprie răspundere conform Anexei nr.2, partea B;
e) dovadă cont activ bancă/trezorerie;
f) document care atestă numărul de femele ovine/caprine înscrise în RNE, la data depunerii cererii, eliberat în funcție de operatorul Sistemului național de identificare și înregistrare a animalelor – SNIIA;
g) angajamentul prevăzut la art.5 alin.(4), prin care se obligă să menţină animalele achiziţionate potrivit prezentei hotărâri minimum 3 ani, să înscrie în Registrul genealogic, secţiunea secundară produşii femeli obţinuţi din monta naturală cu berbecii/țapii de reproducţie din rase specializate achiziţionaţi, precum şi să introducă întreg efectivul de ovine/caprine în programul strategic de eradicare a scrapiei;
h) copia facturii fiscale de achiziție/filei carnetului de comercializare a berbecilor/țapilor de reproducție din rase specializate;
i) copii ale certificatelor de origine a berbecilor/țapilor de reproducție din rase specializate, vizate de Oficiul judeţean de zootehnie, care se depun până la data de 30 septembrie 2016.
Documentele sunt emise înaintea datei de depunere a cererii, cu excepția copiilor certificatelor de origine a berbecilor/țapilor de reproducție din rase specializate, vizate de Oficiul judeţean de zootehnie, care se depun până la data de 30 septembrie 2016.
UNDE SE DEPUNE CEREREA?
Cererile însoțite de documente se depun la direcțiile județene pentru agricultură și la cea municipiului București care întocmesc Registrul județean de evidenţă a beneficiarilor de sprijin financiar prevăzut de schema de ajutor de minimis, calculează, determină și aprobă sumele aferente reprezentând sprijinul financiar, pentru fiecare beneficiar in parte și se asigură că sumele totale care se acordă solicitantului se încadrează în plafonul maxim.
Calculul ține seama de sumele acordate anterior beneficiarului în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 606/2014 privind aprobarea schemei ”Ajutoare de minimis pentru compensarea efectelor fenomenelor hidrometeorologice nefavorabile manifestate în perioada aprilie-iulie 2014 asupra culturilor agricole în spații protejate” care se acordă în agricultură, în sectorul vegetal, al Hotărârii Guvernului nr. 867/2014 privind aprobarea schemei „Ajutor de minimis pentru compensarea efectelor fenomenelor hidrometeorologice nefavorabile manifestate în perioada mai-iulie 2014 ce au produs pagube asupra sectorului apicol”, al Hotărârii Guvernului nr. 873/2014 privind aprobarea schemei de minimis ”Achiziţionarea de către producătorii agricoli de berbeci de reproducție din rase specializate și de juninci din rase specializate”, precum și orice alte sume acordate prin scheme de ajutor de minimis, în anii 2014-2016.
Situația cu toți beneficiarii sprijinului va fi transmisă Ministerului Agriculturii până la data de 5 octombrie 2016.
IMPORTANT! Lista cu beneficiarii ajutoarelor de minimis şi sumele acordate potrivit prezentei hotărâri, precum şi orice alte sume acordate acestor beneficiari prin alte scheme de minimis în exerciţiul financiar actual şi în cele două exerciţii financiare precedente se publică pe site-ul direcţiilor pentru agricultură judeţene şi a municipiului Bucureşti şi se transmite Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, pentru publicare pe site-ul oficial la instituţiei.
Direcţiile pentru agricultură judeţene şi a municipiului Bucureşti împreună cu Oficiile judeţene pentru ameliorare şi reproducţie în zootehnie efectuează verificarea la fața locului pe un eșantion de 5% din beneficiari, până la sfârșitul semestrului I al anului 2017 și întocmesc procese verbale de constatare.
Valoarea totală a ajutoarelor de minimis care se acordă unei întreprinderi/întreprinderi unice nu poate depăşi suma de 15.000 euro pe durata a trei exerciţii financiare, în cursul exerciţiului financiar actual şi în cele două exerciţii financiare precedente.
TERMENUL LIMITĂ propus pentru depunerea cererilor stabilit în proiectul de hotărâre este 15 septembrie 2016!
ATENȚIE! Aceste este un proiect de hotărâre de Guvern care poate suferi modificări în momentul în care este supus aprobării Executivului! PROIECTUL, FORMULARUL DE CERERE ETC. LE PUTEȚI CONSULTA ȘI DESCĂRCA DE AICI!