Trimisul special al Agerpres, Mariana Nica, transmite: Comisarul european pentru agricultură şi dezvoltare rurală, Dacian Cioloş, a efectuat, duminică dimineaţă, o vizită neoficială la standul României din cadrul Expoziţiei internaţionale pentru Industrie Alimentară, Agricultură şi Horticultură ''Săptămâna Verde'' de la Berlin.
Împreună cu ministrul Agriculturii, Valeriu Tabără, şi cu ambasadorul României la Berlin, Lazăr Comănescu, comisarul pentru agricultură a trecut pe la toţi producătorii din stand, gustând din toate produsele româneşti, de la pâine, brânză, tobă şi până la suc de mere, vişinată şi vin.
Comisarul Cioloş a stat de vorbă cu meşterii populari şi s-a fotografiat cu toţi cei care au dorit să-l imortalizeze.
Oficialul european a remarcat evoluţia bună a prezenţei României la acest târg, pe care îl cunoaşte din 2005, când era consilierul fostului ministru al Agriculturii, Gheorghe Flutur, fiind în 2008 prezent în calitate de ministru al Agriculturii.
În opinia acestuia, parteneriatul încheiat de România cu Germania pentru a fi ţară parteneră la 'Săptămâna Verde' în 2012 reprezintă o şansă excelentă de promovare.
'Cred că este o excelentă ocazie pentru România şi pentru sectorul industriei agroalimentare româneşti să se prezinte pe una dintre cele mai mari pieţe ale Europei şi la cel mai mare târg agroalimentar din Uniunea Europeană', a declarat pentru AGERPRES comisarul european Dacian Cioloş.
Acesta consideră că produsele tradiţionale româneşti au şanse de a pătrunde pe piaţa UE, deşi încă România mai are multe de făcut în acest sector.
'Agriculturii români nu trebuie să aştepte numai să primească ci să înceapă să pornească singuri la drum să îşi valorifice produsele', a precizat Cioloş.
Comisarul a primit din partea unui meşter popular român o tapiserie lucrată din fibre naturale şi vopsită numai cu plante.
În acest an, România participă cu 15 firme la cea de-a 76-a ediţie a 'Săptămânii Verzi', care se desfăşoară, în perioada 21 - 30 ianuarie 2011, la Berlin (Germania).
Standul României are o suprafaţă de 165 de metri pătraţi, în care cele 15 firme româneşti de profil vor încerca să atragă vizitatorii cu produse agroalimentare specifice, respectiv cu miere şi produse apicole, vinuri, pălincă şi ale băuturi din fructe, brânzeturi, conserve de legume şi fructe, produse de morărit şi panificaţie.
De asemenea, sunt prezenţi şi producători tradiţionali cu brânzeturi din lapte de vacă şi de oaie, cu pită de Pecica, cu produse procesate din carne, dar şi cu covoare din lână vopsite cu plante şi ouă încondeiate.
Sursa: Agerpres