Cel mai mare salon internaţional de vinuri din România - VINVEST - aflat la a VIII-a ediţie, se va desfăşura în perioada 15 - 17 aprilie, la Centrul regional de afaceri din Timişoara.
Într-o conferinţă de presă susţinută miercuri la Oradea, directorul SC Vinvest SRL, Lucia Pârvu, a făcut o prezentare a Salonului, precum şi a concursului naţional de vinuri şi băuturi alcoolice, ajuns la a VI-a ediţie, care se va desfăşura pe 13 şi 14 aprilie.
"Obiectivul principal al evenimentului este lansarea producătorilor, distribuitorilor şi importatorilor de vin şi servicii în competiţia pentru calitatea produselor şi prezentarea acestora publicului vizitator, la preţuri optime, în scopul valorificării lor pe piaţă", a afirmat Lucia Pârvu.
Salonul va reuni 25 de producători, şase distribuitori şi importatori şi produsele conexe, peste 300 de soiuri de vinuri, în proporţie de 90% vinuri româneşti, cupaje a cinci soiuri de vinuri medaliate, lansări de noi game, vinuri biologice. Din străinătate vor fi reprezentate vinuri din Republica Moldova, Bulgaria, Croaţia, Italia şi Austria.
"Dorim să promovăm produsele vitivinicole pe piaţa românească şi să ajungem la vizitatorii din domeniul HoReCa, profesionişti şi cumpărătorul final, iubitorul de vin, care înainte de Sărbătorile Pascale pot să viziteze salonul nostru. Pe lângă vinuri, vor fi expuse şi produse tradiţionale româneşti, (...) pentru că un vin bun se pune în valoare cu bucate alese", a afirmat organizatorul salonului.
În cadrul salonului se vor regăsi firme de analiză şi consultanţă, agenţii de agroturism, organizaţii şi asociaţii de profil. Oaspeţi vor fi maestrul Antonio Passarelli şi poetul Mircea Dinescu, care vor pregăti meniuri speciale ce vor fi asortate cu vinurile prezentate în salon de către renumiţi degustători şi somelieri, membri ai ADAR, ai Federaţiei Somelierilor din România şi Asociaţiei Somelierilor din România.
Printre noutăţile acestei ediţii va fi o manifestare organizată împreună cu Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Timiş, intitulată "International Wine Brokerage Event" şi o Expoziţie CODE2WINE, realizată împreună cu Institutul Multimedia Româno - Elveţian, spaţiu ce va cuprinde vinuri care conţin coduri 2D (bidimensionale) (cea mai nouă metodă de marketing în promovarea vinului, a produselor vitivinicole şi publicaţiilor de agricultură şi vin din Europa).
"Ne dorim o manifestare a bunului gust, a valorificării rezultatelor, dar şi de cunoaştere, familiarizare cu sortimentele de vin. În acest scop, vom pune la dispoziţia vizitatorilor mai multe degustări de vinuri şi asociere vin - mâncare, show-uri gastronomice, tombole cu 'premii lichide' şi chiar o excursie în Grecia", a precizat directorul Vinvest.
Potrivit oenologului Dorin Popa, Concursul naţional de vinuri şi băuturi alcoolice, ce va preceda salonul, este "un concurs de frumuseţe", menit să găsească "tinere talente" între vinurile mai tinere, să le promoveze, să le descopere şi să le decripteze calităţile.
Sursa: Agerpres