În luna februarie a acestui an, producătorul de vinuri Domeniile Ostrov a înregistrat afaceri de peste 1 milion de lei, în creștere cu aproximativ 15% față de perioada similară a anului trecut.
Potrivit unui comunicat de presă al companiei, din totalul vânzărilor sectorul HoReCa a reprezentat 70%. Creșterea afacerilor a fost generată de cele două sărbători care au marcat această lună, Valentine's Day și Dragobetele. „Cu ocazia celor două sărbători, românii au consumat mai mult vin. Chiar și cei care în mod normal nu consumă băuturi alcoolice, credem noi că au ciocnit un pahar de vin. De câţiva ani, în această perioadă a anului resimţim o creştere a vânzările la vinuri premium”, declară Oana Belu, acționar Domeniile Ostrov.
Compania a înregistrat în această perioadă o creștere a sectorului HoReCa. Acesta reprezintă 70 de procente în totalul vânzărilor. „Vânzările din luna februarie au atins cifre peste estimările noastre. Într-o lună obișnuită, ponderea sectorului HoReCa în totalul vânzărilor reprezintă 30 de procente, în timp ce anul acesta în februarie a reprezentat 70 de procente. De aici înţelegem că anul acesta românii au sărbătorit Valentine's Day și Dragobetele în oraș, la restaurante și în puburi. Este drept că această creştere este susţinută de dezvoltarea sectorului de HoReCa, care a luat amploare în ultimii ani la Domeniile Ostrov, atât ca număr de localuri, cât şi ca ofertă pe gamele de vin premium. În 2013 ne-am dublat numărul de localuri HoReCa la nivel național”, declară Oana Belu, potrivit comunicatului.
Vinurile albe și-au păstrat locul în topul preferințelor consumatorilor, reprezintă acum 70 de procente din totalul vânzărilor, iar cele roşii și rose 30 de procente. Acest raport arată că în această perioadă consumul de vinuri roşii și rose a crescut cu circa 30 de procente, faţă de februarie 2013.