Reprezentaţii Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) afirmă că preţurile la alimente nu au crescut artificial în ultima perioadă şi precizează că susţin demersul autorităţilor de a-i sancţiona pe cei care nu vor respecta „regula jocului”.
„Asociaţia a spus într-un cuvânt şi la unison că preţurile nu au crescut. Consider că retailerii care fac astfel de creşteri de preţuri artificiale vor fi cei care vor fi penalizaţi în principal de clienţi şi în al doilea rând de autorităţile statului. Toţi ne-am dorit ca acest TVA la alimente să fie scăzut şi să aibă un impact pozitiv asupra clienţilor şi totodată am dori ca aceia care nu respectă această regulă a jocului să fie sancţionaţi. Nu doar clienţii vor decide deoarece Consiliul Concurenţei şi ANPC vor monitoriza în permanenţă, iar alte instituţii ale statului care vor verifica vor comunica despre acele lanţuri de magazine care au crescut preţurile", a spus Florin Căpăţână, vicepreşedintele AMRCR.
Iată primele măsuri luate de marile lanţuri de magazine!
Andreea Mihai, director de marketing la Carrefour România, a reiterat faptul că orice lanţ de magazine care nu va reduce preţurile după 1 iunie va fi penalizat în primul rând de clienţi.
La rândul său, Tiberiu Daneţiu, director marketing Auchan, a anunţat că retailerul a decis să îngheţe preţurile pentru toate produsele alimentare care fac obiectul reducerii de TVA la 9%, cu excepţia promoţiilor, începând cu 5 mai.
De asemenea, reprezentantul retailerului Profi, Gabriel Pâslaru, a anunţat că decizia de reducere anticipată a TVA la alimente a fost luată din data de 30 aprilie cu o lună înainte de anunţata scădere oficială a TVA la alimente. sursa: Agerpres