Vânzările la carnea de pasăre ale companiei Agricola Bacău au crescut în valoare, în 2013, cu 8% față de anul precedent. Cifra de afaceri înregistrată de Agricola Internaţional SA Bacău în 2013 este de aproximativ 363,59 mil. lei (circa 82 mil. euro), se arată într-un comunicat de presă al companiei.
„Performanţa economică a companiilor din industrie a fost serios afectată de decalajul mare între preţurile foarte ridicate la resursele de bază din prima parte a anului trecut și prețul la raft al cărnii de pasăre. În a doua parte a anului, după o recoltă record la cereale, lucrurile s-au reglat astfel încât, la finalul acestuia vânzările Agricola de carne de pui au crescut efectiv cu 7% în volum în 2013 (34.724 tone) faţă de anul precedent, respectiv cu 8% în valoare – un preț mediu mai mare cu aproape un procent obținut în principal din mixul de produse comercializate. Rezultatul continuă trendul crescător pe care Agricola îl menține în ultimii 5 ani – vorbim de o dublare a vânzărilor în acest interval - în contextul în care piața cărnii de pasăre este aproximativ constantă. În anul 2013, 85% din carnea de pui comercializată a fost carne refrigerată. Exporturile s-au diminuat cu aproximativ 30% față de anul trecut (circa 12% din producţia de carne) deoarece ne-am concentrat mai mult pe piața internă, în special în zona retailului tradițional, unde livrăm astăzi 34% din producția de carne, față de 22% anul trecut” a declarat Grigore Horoi, preşedintele Agricola Bacău.
Estimările arată o cotă de piaţă de 16% pentru Agricola în 2013, iar pentru anul în curs obiectivul este creșterea cu încă un procent.
Potrivit comunicatului, grupul de firme Agricola a înregistrat în 2013 o cifră totală de afaceri de 590,468 mil. lei (aprox. 133 mil. euro), similară celei din anul precedent, ca urmare a diminuării cifrei de afaceri la ouă consum, din cauza scăderii prețurilor, respectiv a cifrei de afaceri din business-ul cu nutrețuri combinate pentru rumegătoare produse la firma mixtă româno-franceză GA – Nutriție Animală, unde Agricola deține 49% din acțiuni. În acest caz a fost vorba de o politică de vânzări orientată către gestionarea mai bună a încasărilor din creanțe.
La toate celelalte categorii de produse Agricola a înregistrat creșteri. Astfel, la categoria mezeluri (salamurile crud-uscate şi preparatele fiert-afumate obţinute la Salbac SA, companie din cadrul Grupului de firme Agricola), valoarea totală a vânzărilor a fost cu 7,5% mai mare decât în 2012, în condițiile în care această piață a continuat să se contracte (- 32% în ultimii patru ani). „Ne consolidăm poziția de lideri de piață în România la grupa salamurilor crud-uscate, cu vânzări de 14% din total segment. De asemenea, sortimentul nostru cel mai de preț- Salamul de Sibiu Agricola - a înregistrat pe parcursul anului tyrecut o cotă de piață medie valorică de 53%, respectiv o cotă medie în volum de 50% din total segment Salam de Sibiu comercializat pe piața internă. Anul trecut am vândut cu 9% mai mult Salam de Sibiu Agricola decât în anul 2012, în condițiile în care piața a înregistrat pentru prima dată o scădere și la acest segment", a precizat Grigore Horoi.